ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

ה'מועצת' מתכנסת בבית הגראי"ל שטיינמן • על הפרק: גזירת הגיוס

'מועצת גדולי התורה' מתכנסת הערב בביתו של הגראי"ל שטיינמן • על הפרק: גזירת הגיוס וצירוף חברים חדשים - בהם הגר"י זילברשטיין • הגרב"ד פוברסקי יצורף, לבקשתם של הגרי"ג אדלשטיין והגר"נ קרליץ, אף שנמנע מכך בעבר • הגר"ש אוירבך לא יגיע • כל הפרטים

ישיבת המועצת הראשונה של 'דגל התורה'
ישיבת המועצת הראשונה של 'דגל התורה'

הכינוס ההיסטורי המתוכנן להיום (ב) של מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה', שהיה אמור להתכנס במעונו של הגראי"ל שטיינמן ברחוב חזון איש 5 בבני ברק, נדחה לעת עתה לשעות הערב.

הישיבה הייתה אמורה להתכנס מלכתחילה בשעה 16:00 אחר הצהריים, כשהנושא המרכזי שיעמוד על הפרק הוא סכנת הגיוס האורבת לתלמידי הישיבות.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' אתמול, על הפרק עמד צירופם של חברים חדשים ל'מועצת'. על פי מידע שהגיע ל'בחדרי חרדים', אחת מהסיבות לדחייתה הזמנית של הישיבה - אי בהירות שנוצרה סביב מינוים של החברים החדשים, ועקב בקשתם של כמה מחברי המועצת למנות חברים נוספים מלבד הרשימה שפורסמה אתמול.

על פי הפרסום, דרשו ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין והגר"נ קרליץ לצרף את הגרב"ד פוברסקי, על אף סירובו רב השנים לעסוק בנושאים פוליטיים, היות ומדובר בצורך השעה - עקב מצבו הקשה של עולם הישיבות.

אלא שהגר"ש אוירבך הודיע כי אף לו דרישות משלו לצירוף נציגים נוספים, על פי גורמים המקורבים לגר"ש, הוא דרש גם את צירופו של הגרד"צ קרלנשטיין.

לאחר שהבין שדרישה זו ככל הנראה לא תתקבל, פרסמו אנשיו בשעה האחרונה כי הגר"ש לא ישתתף בכינוס, במקביל, הגיע מזכיר 'מועצת גדולי התורה' הרב אברהם רובינשטיין לביתו של הגרב"ד פוברסקי בכדי להזמינו לכינוס הערב.

בנוסף, לבקשתו של הגראי"ל שטיינמן, הוזמן גם רבה של רמת אלחנן וחתנו של הגרי"ש אלישיב הגר"י זילברשטיין להצטרף ל'מועצת'. ראש ישיבת תפרח הגר"א פילץ הוזמן אף הוא להצטרף ל'מועצת', אך העדיף משיקולים אישיים שלא להצטרף לעת עתה.

הגראי"ל הבהיר במהלך הימים האחרונים כי הוא רואה צורך לצרף ל'מועצת' כוחות חדשים ורעננים, בכדי לחדש את כוחה ופעילותה כימי קדם.

כאמור, נכון לשעה זו, ישיבת המועצת תחל בשעה 21:00 במעונו של הגראי"ל שטיינמן, לשם יגיעו גדולי ישראל.

עוד בנושא:
האם יצורפו חברים ל'מועצת גדולי התורה'? • בלעדי
כינוס היסטורי • מועצת גדולי התורה של 'דגל התורה' בבית הגראי"ל שטיינמן
מועצת גדולי התורה הגראיל שטיינמן חברים גדולי ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד