ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לאחר יממה במעצר: שוחרר הקטין שנחשד ב'תג מחיר'

קטין תושב ירושלים שנעצר במהלך חופשה משפחתית - שוחרר לאחר 24 שעות ב'מגרש הרוסים' • הקטין נחשד במעורבות בפעילות 'תג מחיר' ובהצתת המסגד בכפר ג'בע

כתובות 'תג מחיר'. צילום ארכיון
כתובות 'תג מחיר'. צילום ארכיון

לאחר מעצר בן 24 שעות שוחרר הקטין שנחשד במעורבות בהצתת המסגד בכפר ג'בע הסמוך ליישוב אדם שבבנימין. הקטין נעצר באמצע חופשה משפחתית בצפון, משם נלקח לבית המעצר 'מגרש הרוסים' בירושלים.

אתמול בשעות הצהריים המוקדמות נסעה משפחת מ. מירושלים לכיוון חוף כינר שעל שפת הכינרת כחלק מחופשה משפחתית מתוכננת. בכניסה לחוף כינר, הורה להם רכב אזרחי שנסע מאחריהם לעצור. אב המשפחה שנהג ברכב עצר בצד ויושבי הרכב האזרחי נגשו אליו והציגו תעודות שוטר. לאחר שלבקשתם הציג להם האב רשיון נהיגה ורשיון רכב, פנו השוטרים הסמויים לבנו ר' ושאלו אותו לשמו. משענה להם, הודיעו לו כי הוא עצור ועליו להתלוות אליהם. אמו של ר' שאלה באשמת מה נעצר בנה, והשוטרים הציגו צו מסויים בו רשום שמו של ר', ואמרו כי מדובר במעורבות בהצתת מסגד. משפת הכנרת נלקח ר' לחקירה ומעצר במגרש הרוסים בירושלים.

בהודעה שהוציאה משטרת מחוז ש"י דווח כי הנער הקטין שנעצר, חשוד במעורבות בהצתת המסגד בכפר ג'בע לפני כחודשיים. המסגד הוצת במחאה על פינוי שכונת האולפנה ובמקום נמצאו כתובות "אולפנא מלחמה" ו"תג מחיר".

כאמור, היום החליטה המשטרה כי העצור ישוחרר בתום החקירה ללא דרישה להגבלות כלשהן.

בא כוחו של הקטין מטעם עמותת חננו, עו"ד נפתלי ורצברגר, מסר בתגובה: "ישנה יד קלה בנוגע למעצרים ועיכובים ופחות מדי נתינת דעת לזכותו של קטין, ללא כל עבר פלילי, לחירות. גם אם השחרור מאוחר, טוב עשתה המשטרה ששחררה אותו בטרם התגלה קלונה בביהמ"ש".

בעמותת 'חננו' מוחים על התנהלות המשטרה: "מוטב יהיה אם המשטרה תואיל להזמין לחקירה מסודרת את החשודים בעיניה. התנהלות המשטרה בכל הקשור לחקירות על הצתות לאומניות כביכול, חריגה, מיותרת ופוגענית כלפי העצורים, משל היו אלה אובייקטים ולא בני אדם".

לפני מספר שבועות נעצרו שני קטינים - אף הם בחשד למעורבות בהצתת אותו מסגד. לאחר מספר ימי מעצר וחקירות ממושכות, ולאחר שבית המשפט המחוזי הודיע למשטרה כי אין ראיות למעורבותם של השניים במקרה, הסכימה המשטרה לשחרר את השניים בתיאום עם עורך דינם, עדי קידר מעמותת 'חננו', לשבוע וחצי של מעצר בית וללא כל הגבלות נוספות.
תג מחיר קטין כפר ג'בע כינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד