כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

26 חודשי מאסר לנהג שהתעלם מתמרור והרג רוכב אופנוע

הנהג, עבריין תנועה סידרתי, הורשע בגרימת מוות ברשלנות. אור ירוק: "על המדינה להגביר את האכיפה בכבישים כדי להרתיע נהגים מלעבור עבירות תנועה חמורות שמסכנות חיי אדם"

26 חודשי מאסר לנהג שהתעלם מתמרור והרג רוכב אופנוע
יעקב נחומי

בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב-יפו, גזר 26 חודשי מאסר בפועל, על עבריין תנועה סידרתי, שהורשע בגרימת מוות ברשלנות. ב-28 ביוני 2009 ביצע הנהג פניה שמאלה בניגוד לתמרורים בכיוון נסיעתו, חסם את דרכו של עמית דיאמנט ז"ל שנכנס לצומת בחסות האור הירוק. כתוצאה מהתאונה אושפז דיאמנט במחלקה לטיפול נמרץ וב-14 ליולי 2009 נפטר. לנהג הפוגע, רישיון נהיגה משנת 1995 ולחובתו 48 הרשעות קודמות, הכוללות עבירות של אי ציות לתמרורים, נהיגה במהירות העולה על המותר, שימוש בטלפון נייד בזמן נהיגה, אי ציות לרמזור אדום ועוד.

שופטת בית משפט השלום לתעבורה בתל אביב-יפו, שרון קריספין אברהם טענה כי: "מצאתי את רשלנותו של הנאשם ברף הגבוה ביותר בעבירה בה הורשע. יודגש כי בניגוד לטענות ההגנה כי מדובר בטעות של שנייה או שבריר של שנייה, הרי שלטעמי מי שלא מציית לתמרור וחץ המסומן על הכביש המורים את כיוון הנסיעה המותר בנתיב נסיעתו ונכנס לצומת מרומזר, בניגוד לכיוון הנסיעה המותר, בוחר בחירה מודעת לעשות כן, על אף ההשלכות האפשריות לבחירתו ומכאן, שמדובר ברשלנות רבתי, אשר יש לתת לה משקל ממשי בגזר הדין. מגיליון הרשעותיו של הנאשם מצטיירת תמונה של זלזול מתמשך בהוראת החוק, אשר הוביל לתוצאה הטראגית".

השופטת קריספין אברהם גזרה על הנהג 26 חודשי מאסר בפועל, 15 שנות פסילת רישיון בפועל, 18 חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים על העבירות בהן הורשע ועל עבירה של נהיגה בזמן פסילה ופיצוי למשפחת ההרוג בסך של 50 אלף שקלים.

עמותת אור ירוק: "על המדינה להגביר את האכיפה בכבישים כדי להרתיע נהגים מלעבור עבירות תנועה חמורות שמסכנות חיי אדם. במקביל לאכיפה על בתי המשפט להחמיר עם עברייני תנועה שמזלזלים בחוקים ומסכנים את שאר משתמשי הדרך".
אור ירוק תמרור תאונות דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד