י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

הגר"י יוסף: "לעֵד יש סמארטפון? החתן והכלה נשארים רווקים!"

סערה • הרב יעקב יוסף מצטרף לדברי הגר"ש וואזנר - ופוסק: "אדם שיש לו אינטרנט לא מסונן בבית או בסלולרי - מוציא את בניו ובנותיו לתרבות רעה, ופסול לעדות • אם בעליו של של טלפון עם אינטרנט לא מסונן היה עד בחופה, החתן נשאר רווק והכלה רווקה. חובה לקדש את הזוג בשנית"

הגר"י יוסף. צילום: יוסי פורמנסקי
הגר"י יוסף. צילום: יוסי פורמנסקי

"אדם שיש לו אינטרנט בבית או בסלולרי - פסול לעדות". כך פסק השבוע הגאון הרב יעקב יוסף.

לדברי הרב יוסף, הגמרא לומדת שאדם רשע פסול לעדות והוסיף כי על פי פסיקתו של אביו, הגר"ע יוסף כל מי שעבר עבירה שחייבים עליה מלקות נחשב רשע ופסול לעדות.

"בחופה וקידושין יש להשתמש בעדים כשרים ולכן על הרב המסדר חופה וקידושין לברר האם העדים כשרים לעדות", אמר הרב.

אחת מהדוגמאות שהביא הרב יוסף לכך: "מי שיש לו בבית אינטרנט בלי סינון פסול לעדות, הוא מוציא את בניו ובנותיו לתרבות רעה ועלול להתקלקל בעצמו".

הרב סיפר כי בעל השבט הלוי הגר"ש וואזנר אמור היה לסדר חופה וקידושין והתברר שברשותו של אחד העדים היה פלאפון עם אינטרנט והרב פסל אותו לעדות והביא מישהו אחר.

"לצערנו, היום יש בפלאפונים את החיידק הנורא הזה", הגדיר הרב יוסף. "אם בעליו של טלפון עם אינטרנט לא מסונן היה עד בחופה וקידושין, החתן נשאר רווק והכלה רווקה. אם נודע לאחר החופה כי העד פסול יביא הרב מיד עד אחר ויקדש את הזוג בשנית.

"על הרב להיות ערני מאד כדי לחתן כדת משה וישראל".

בסיום דבריו בנושא אמר הרב יוסף: "אין לך דבר העומד בפני התשובה. אם אדם רוצה לחזור בתשובה, עליו לעשות מעשה ולהוציא את האינטרנט הלא מסונן מרשותו. מי שרק אמר שהוא חוזר בתשובה אך לא הוציא את האינטרנט, אין תשובתו מוכחת ואינו יכול לשמש כעד כשר".
הרב יעקב יוסף אינטרנט עדות פסול שבט הלוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 59 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד