י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

אושרו התקנות לדירוג בתי המלון בישראל

חברה חיצונית תבדוק את המלון לפי הקריטריונים, תמסור את התוצאות לממונה על בתי המלון והוא שיקבע את הדרגה • מלון שלא תיקבע לו דרגה - יסומן כ"לא מדורג"

מלון. צילום אילוסטרציה
מלון. צילום אילוסטרציה

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה הכהן, אישרה היום את התקנות שהגיש משרד התיירות לדירוג בתי המלון בישראל. התקנות ייכנסו לתוקף לאחר 8 חודשים מיום פרסומן, ואז יוכלו בעלי המלונות לפנות למשרד התיירות ולהתחיל בהליך הדירוג.

בפתח הדיון אמר היו"ר שאמה-הכהן כי הוועדה התכנסה לשיבת פגרה מיוחדת מאחר ושר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, רואה חשיבות עליונה ודחופה באישור התקנות. "דירוג כוכבים אובייקטיבי מיישר קו עם שקיפות, הגינות והגנת הצרכן – עקרונות שהוועדה דוגלת בהם", אמר היו"ר והוסיף: "אמנם לא כל המלונות יזכו לדירוג של 5 כוכבים – אבל הצרכנים יקבלו 5 כוכבים של שקיפות".

מנכ"ל משרד התיירות, נועז בר ניר, אמר כי מדובר בנושא צרכני מהמדרגה הראשונה. הוא הסביר כי בעבר היה קיים דירוג חובה לבתי המלון, אך הוא בוטל בשנת 1992. לדבריו, ההחלטה להחזיר את הדירוג היא חלק מהמלצות הוועדה שבודקת דרכים להוזלת הנופש בישראל, בראשה הוא עומד. הוא הוסיף כי הדירוג יהיה וולונטרי, על כן בתי המלון יוכלו להחליט אם ברצונם להצטרף לדירוג או להישאר לא מדורגים. שיטת הדירוג שבחר משרד התיירות היא דירוג הכוכבים של ארגון "Hotelstars" האירופי, המקובל כיום ב-11 מדינות באירופה (בהן גרמניה, שבדיה, שוויץ ואוסטריה). השיטה כוללת 267 קריטריונים, בהם: השירות לאורח, ריהוט, פנאי, בקרת איכות המוצר ועוד. כמו כן אמר

לפי התקנות שאושרו, מלון שירצה לקבל דירוג יגיש בקשה לממונה על בתי מלון במשרד התיירות. הבדיקה עצמה, לפי שיטת "Hotelstars", תתבצע על ידי חברה שיבחר משרד התיירות במכרז. החברה תבדוק את המלון לפי הקריטריונים, תמסור את התוצאות לממונה על בתי המלון והוא שיקבע את דרגת המלון. כמו כן, דרגות בתי המלון ואמות המידה לדירוג יפורסמו באתר האינטרנט של משרד התיירות, מלון שלא תיקבע לו דרגה יסומן כ"לא מדורג".

ממלא מקום נשיא התאחדות המלונות, רוני פיבקו, אמר כי ההתאחדות לא מתנגדת להפעלת שיטת הדירוג למרות שמבחינה מקצועית בהתאחדות סבורים שדירוג הגולשים באינטרנט מתקדם יותר. כמו כן הוא ביקש כי המימון יעשה על ידי משרד התיירות. מנכ"ל משרד התיירות בר ניר אמר בהקשר זה כי המשרד ישקיע 4 מיליון שקלים בדירוג ועוד 15 מיליון שקל בעידוד שדרוג המלונות. סגן נשיא ההתאחדות, רפי פרבר, התייחס לדברים שאמר שר התיירות לפיהם הדירוג יוביל לירידת מחירים ואמר כי "המלונות ינסו לשפר את דירוגם על ידי שיפור המוצר ושיפוץ המלון ולכן המחיר עלול לעלות".

במהלך הדיון ביקש ח"כ יואל חסון לדעת כמה זמן ייקח למשרד עד לבדוק את המלונות על לפרסום הדירוג הראשון. היועץ המשפטי של משרד התיירות, עו"ד עובד קדמי, העריך כי ההליך הראשונה של בדיקת המלונות יארך כשנה או מעט למעלה מכך. מנכ"ל משרד התיירות בר ניר אמר כי מיד עם אישור התקנות יצא המשרד למכרז לבחירת החברה שתבצע את הדירוג בפועל. הוא הסביר כי מיד לאחר שהתקנות יכנסו לתוקף יוכלו המלונאים להגיש בקשה לקבלת דירוג.

הוועדה אישרה כי התקנות ייכנסו לתוקף 8 חודשים מיום הפרסום וביוזמת היו"ר שאמה-הכהן קבעה כי מתוך 5 חברי הוועדה המייעצת לשר בעניין הדירוג יהיו לפחות שתי נשים.
ועדת הכלכלה כרמל שאמה הכהן מלון דירוג משרד התיירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד