כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

קאמבק • האם האוטובוסים יחזרו למאה-שערים?

חברי המינהל הקהילתי במאה שערים מנהלים מגעים עם 'אגד' במטרה להשיב את קו 1 לסמטאות הצרות • התושבים מגיבים: "לא שמענו על ההצעה, נעמוד על הדרישות שלנו בתוקף"

אוטובוס. צילום: יעקב נחומי
אוטובוס. צילום: יעקב נחומי

האם קווי האוטובוסים של חברת 'אגד' ישובו לפעילות בשכונת מאה שערים בירושלים?

בימים אלו מתנהלים מגעים בין המינהל הקהילתי לבין הגורמים הרלוונטיים כדי להחזיר את פעילותם של האוטובוסים בשכונה.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי אם יגיעו הצדדים להסכמה סופית בעניין, ההחלטה להשיבם תחול רק על קו 1.

אתמול (ב') התקיימה פגישה ראשונה בנושא ובה השתתפו נציגי המנהל הקהילתי.

לדברי אחד הנציגים, רבים הם התושבים בשכונת מאה שערים שמביעים רצון למעבר אוטובוסים בתוך השכונה ובעיקר זה של קו 1. אי לכך, ינסו נציגי המינהל לקדם את המגעים שלב אחד קדימה יחד עם המשטרה וחברת 'אגד'.

התושבים שהכריזו בעבר מאבק נגד כניסת האוטובוסים לשכונה הצהירו כי טרם קיבלו פנייה רשמית בנושא וכי ההתנגדות שלהם למעבר האוטובוסים בשכונה עדיין קיימת ועומדת.

אחד התושבים הסביר כי ב'אגד' יצטרכו לקבל את דרישותיהם. התנאי המרכזי הוא שרק אוטובוסים רגילים, כאלו שאינם אקורדיון, ייכנסו לתוככי השכונה.

התנאי, ככל הנראה, לא יעמוד במבחן התוצאה, שכן מדובר בקו מבוקש בקרב תושבי העיר הנוסעים בו ואם כן הצפיפות תגיע לשיאים חדשים, כאלו שיצרו בעיות רבות בתחבורה.

כך או כך, במינהל מקווים לנסות לשכנע גם את התושבים שמתנגדים למהלך במהלך החודשים הקרובים עד שיסתיימו העבודות בשכונת גאולה, עד אז לא יחולו שום שינויים.

תושב השכונה שהביע את תמיכתו במהלך שכזה הגיב בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "אולי לאחר יציאתו של ניסו שחם לחופשה כפויה יש למהלך סיכוי גם מבחינת המשטרה וגם מבחינת חברת 'אגד'".

בני מחלב, יו"ר ועדת התחבורה במינהל המייצג את תושבי השכונה, אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "המינהל עובד יחד עם התושבים והרשויות להביא לפתרון לטובת האזרח הקטן ללא אינטרסים או ייצוג של קבוצה כזו או אחרת".

כזכור, בעבר ניהלו מספר מתושבי השכונה מאבק עיקש נגד חברת 'אגד' בעקבות כך שהאוטובוסים שלהם עוברים בשכונה ומהווים סכנת נפשות לילדים העוברים ברחובות הצרים. חלק אחר טענו כי מעבר האוטובוסים גורם לזיהום רב בתוככי השכונה.
אוטובוסים מאה שערים ניסו שחם גאולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד