כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הצעת חוק: להתקין 'מנעולי אלכוהול' בכלי רכב של עבריינים

עמותת אור ירוק: "נהיגה בהשפעת אלכוהול היא אחד משלושת גורמי הסיכון העיקרים בכביש. הדעה הרווחת בעולם, כי מנעולי אלכוהול יכולים להיות פיתרון אפקטיבי במלחמה בנהיגה בשכרות"

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

ב-9 ליולי 2012 הניח חבר הכנסת עמיר פרץ הצעת חוק ובה הוא מבקש כי שר התחבורה התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים, יוכל לקבוע כי בכלי רכב של מי שהורשע בנהיגה תחת השפעת אלכוהול, יותקן מכשיר המונע נהיגה בשכרות.

חבר הכנסת פרץ טוען: "מתקן המונע נסיעה בשכרות, הוא מתקן הבודק הימצאות אלכוהול בגופו של נהג ובאיזה ריכוז, וזאת באמצעות בדיקת דגימת נשיפה, אותה נותן הנהג לפני התנעת כלי הרכב. במידה ונמצא כי בגופו של הנהג מצוי אלכוהול מעבר למוגדר בחוק, לא תתאפשר התנעת כלי הרכב".

חבר הכנסת פרץ טוען כי במדינות שונות נקבע כי הוצאות רכישת המכשיר, השכרתו והתקנתו יוטלו על הנהג המורשע. כדי להימנע ממצב שבו אדם אחר יתניע את כלי הרכב עבור הנהג המורשע, תיערך בדיקה חוזרת תוך 10 דקות או חצי שעה. כמו כן נתוני הבדיקות מוקלטות במכשיר ומאפשרות בדיקה מאוחרת על ידי אנשי מקצוע.

השימוש בטכנולוגיות נגד נהיגה בשכרות הולך וגובר. קנדה, אירופה ואוסטרליה משתמשות במנעולי אלכוהול לנהגים שונים (עבריינים ונהגים מקצועיים). קרוב ל-50 מדינות בארצות הברית משתמשות במכשירים לניטור אלכוהול בפיקוח על עברייני אלכוהול ויותר מ-45 אלף עבריינים נמצאים תחת מעקב כל שנה.

עמותת אור ירוק: "נהיגה בהשפעת אלכוהול היא אחד משלושת גורמי הסיכון העיקרים בכביש. הדעה הרווחת בעולם כי מנעולי אלכוהול יכולים להיות פיתרון אפקטיבי במלחמה בנהיגה בשכרות. בשנת 2010 הותקנו יותר מ-200 אלף מנעולי אלכוהול בארצות הברית.

מחקר שנערך במרילנד שבארצות הברית, הראה כי השתתפות בתכנית מנעולי אלכוהול, הפחיתה את הסיכוי לביצוע עבירת תנועה הקשורה לאלכוהול בשנה הראשונה ב-65% כל עוד המנעול היה מותקן בכלי הרכב".
אלכוהול כלי רכב מכשיר בדיקה נהגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד