כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

20,000 ילדי בני ברק חגגו ב'פארק השרון'

המיזם הייחודי המבוסס על מחזור פסולת משך אלפי מבקרים מתושבי העיר, שנהנו גם ממגוון נרחב של אטרקציות • צפו בגלריה מהמקום ומביקורם של ראש העיר והשר להגנת הסביבה

20,000 ילדי בני ברק חגגו ב'פארק השרון'

20,000 מילדי העיר בני ברק נטלו חלק פעיל וייחודי ב'בני פארק', מיזם ענק וחדשני בקנה מידה ארצי לפעילות קיץ לציבור החרדי, שפעל במשך חמישה ימים, במתחם פארק שרון, ביזמת הרב יעקב אשר, ראש העיר המכהן גם כחבר דירקטוריון הפארק ויו"ר ועדת הכספים שלו, ובסיוע המשרד הממשלתי להגנת הסביבה והנהלת פארק שרון ובתיאום אימג' - שיווק והפקות.

זהו מיזם בגודל 18 דונם, שהוקם לראשונה לציבור החרדי במגוון נושאי איכות הסביבה, במתחם פארק אריאל שרון, שהינו אחד מהפרוייקטים הגדולים בארץ בתחום האקולוגי, וייחודו - בהפיכת שטח, שחלקו הגדול זוהם בפסולת, לפארק מטרפולוני הכולל את שטחי מקווה ישראל, הר הפסולת חיריה ושטחים נוספים, והוא מבוסס על עקרונות של איכות הסביבה כשימוש בחומרי בניה ממוחזרים, בריכות אגירה תת קרקעיות לאגירת מי גשמים בחורף ושאיבת גז מתאו מבטן ההר המשמש להפקת אנרגיה ירוקה. הפארק גם מהווה מרפסת תצפית מרהיבה על כל גוש דן.

במתחם המיזם הופעלו מגוון תכניות חווייתיות, ששילבו בתוכן גם את נושאי המיחזור והאיכות הסביבתית, ובהם גלגלי ענק, רכבת סובבת, דוכני יצירה, מתנפחים, קרטינג וסדנאות מיוחדות לשימוש בחומר ממוחזר, מתקני בנג'י בגובה 6 מטר בפסגת ההר, לונה פארק, סימולטר תלת מימדי, סדנאות צפרות וזוחלים הגדלים בפארק ובמת הפעלות של קרקס ובנושאי מיחזור, שמשכו אליהם אלפי ילדים נהנים, כשכל התכניות מותאמות לרוח היחודית של העיר בני ברק, ובפיקוח רבנים ומחנכים ידועי שם.

תקופת הפארק החדשני במגזר החרדי נקבעה לימי חופשת בין-הזמנים בישיבות. בניגוד לאירועים המוניים אחרים לא נמכרו כרטיסי כניסה במקום, מה שעלול לגרום לצפיפות המונית ולתנאים בלתי נסבלים, אלא כל הכרטיסים נמכרו מראש ליום ספציפי, כך התאפשרו תנאי הנאה ונוחות ומיצוי מירבי של מגוון החוויות והתכניות בפארק, מידי יום, ל-4,000 מבקרים.

ואכן, מידי יום ביומו וגם עם תום הפעלת המיזם, הגיעו ללשכת ראש העיר מאות מכתבים וטלפונים של תושבים, שהביעו את תודתם והוקרתם על הפרוייקט המרהיב והמלהיב, והוסיפו כי הם בטוחים שהוא מיועד לא לשנה זו בלבד, אלא כמיזם חוויתי חינוכי קבוע.

כדי להגיע לתוצאות חיוביות מירביות, כפי שהושגו. נערכה העיריה לכך כבר זמן ניכר קודם לכן בצוות מתוגבר, שכלל את הרב צבי אייזן, עוזר בכיר לראש העיר, והרב מרדכי ויסלובסקי, מנהל מחלקת איכות הסביבה של העירייה.

ביומו האחרון של הפארק הגיעו למקום השר להגנת הסביבה גלעד ארדן, ראש העיר הרב יעקב אשר, ונציגים בכירים מהמשרד והנהלת פארק שרון, השר הביע את שמחתו לנוכח היזמה הענקית שזכתה ליישום ולהצלחה כה מירביים תוך שילוב מעולה ומקצועי של אלמנטים בתחומי המהפכה הירוקה במגזר החרדי. שהעיר בני ברק, ביזמתו ובראשותו של הרב יעקב אשר, מובילה ומקדמת.

הרב יעקב אשר, ראש העיר הביע את תודתו והוקרתו לשר להגנת הסביבה, שמלווה בקביעות את הפעילות העירונית בבני ברק בתחומי הגנת הסביבה, ולצורך זה גם מגיש את סיוע המשרד. ראש העיר הוסיף, כי מיזם ענק זה נועד לאפשר לציבור החרדי מקום נופש ומשחק לילדי העיר, באופן המתאים לציביון העיר, וכהמשך להיות בני ברק העיר החרדית הגדולה והמובילה בישראל היא גם מובילה את ה"מהפכה הירוקה", בקרב המגזר החרדי, ומיזם זה הינו חלק ממהפכה זו.

















פארק השרון יעקב אשר בילוי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד