ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

"כבר באתם?" • מקרה לא ייאמן של הצלת חיי תינוק

חובשי כוחות ההצלה בירושלים, הוזעקו לטפל בנפגע שנחבל קלות • אך אחד החובשים פנה בטעות לדירה בה נחנק תינוק, באותם רגעים, מחפץ זר • החובש הציל את חייו

אופנועי הצלה. צילום: ארכיון
אופנועי הצלה. צילום: ארכיון

מתנדבי 'איחוד הצלה', הוזעקו הערב (ד') לטפל באדם שנפצע בנפילה במדרגות בבניין בשכונת רמות בירשלים, אך בדרך הצילו חיים.

"בשעה 18:40 בערב קיבלתי קריאה אודות אדם שנפל במדרגות", מספר דביר עדני, חובש מיחידת האופנועים של 'איחוד הצלה' בירושלים. "כשנכנסתי לבניין ראיתי דלת פתוחה והנחתי שזה המקרה אליו הוזעקנו. בסלון גיליתי את בעלת הבית מחזיקה את בתה התינוקת בידה האחת, טלפון בידה השנייה, והיא צועקת 'היא נחנקת לי'.

"משהו לא הסתדר לי עם הדברים. הקריאה שאנחנו קיבלנו הייתה על פצועה מנפילה ופתאום אני רואה ילד שנחנק", אומר עדני. "לפני שהבנתי מה קורה, האם הסבירה שהיא הופתעה מההגעה שלנו. 'הגעתם עוד לפני שהספקתי להזעיק אתכם אמרה האם".

האם סיפרה כי שמעה המולה בבניין ובזמן שפתחה את הדלת כדי להבין את שאירע, התינוקת זחלה ונחנקה מחפץ שניסתה לבלוע.

עדני וחובשים נוספים העניקו לתינוקת טיפול להוצאת גוף זר ופעילות החייאה ולאחר שהשיבו אותו להכרה, היא לא נזקקה לפינוי לבית חולים. התינוקת נשלחה לבדיקות מקיפות בסניף קופת חולים סמוך.

האדם שנפל במדרגות טופל על ידי חובשים מתנדבים נוספים שהגיעו לזירה. למרות הדיווח הראשוני שהגיע מאחד השכנים, הוא נחבל בפניו ובפלג גופו התחתון, אך היה בהכרה וסרב להתפנות לבית החולים.
איחוד הצלה תינוק חנק פציעה נפילה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד