כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

הפיתוי והסחיטה • כתב אישום נגד נוכל שסחט חרדי מאשדוד

נוכל רב מעללים יצר קשר באמצעות האינטרנט עם חרדי בעל משפחה מאשדוד, ופיתה אותו לדבר עבירה תמורת תשלום • אחר-כך דרש הנוכל סכום עתק ואיים: אדווח למשמרת הצניעות • בסוף, כפשרה, כפה עליו לפרוט עבורו צ'ק מזויף • לאחר מבצע מורכב של משטרת אשדוד - הוגש כתב אישום

צילום אילוסטרציה: פלאש90
צילום אילוסטרציה: פלאש90

לאחר חקירה מאומצת ויסודית, הוגש היום (ה') כתב אישום נגד אליהו אקווה, נוכל סדרתי רב מעללים הפעיל ברחוב החרדי, שיצר קשר באמצעות אתר אינטרנט עם חרדי, בעל משפחה מאשדוד, ופיתה אותו לדבר עבירה תמורת תשלום.

למרות גילו הצעיר, הנוכל מוכר מאוד לרשויות החוק. הוא כיכב לפני למעלה מחצי שנה בתוכנית 'כלבוטק' בתור מי שעל פי אליהו אקווההחשד 'עקץ' רבים במגזר החרדי.

לפי כתב האישום, הקורבן קבע מפגש עם הנוכל, ולאחר דין ודברים הם סיכמו על תשלום בסכום של 600 שקלים. הנוכל קבע עם הקורבן בבני-ברק ומסר לו כתובת, אולם זה מצא עצמו מול דלת נעולה בקומה שלישית. הקורבן דפק על הדלת ואף אחד לא ענה.

כשהתקשר לנוכל, עיכב אותו זה בטענות שקריות. לאחר שעה של המתנה, הבין הקורבן כי רימו אותו והתכוון לחזור לביתו.

אלא שהנוכל החליט להמשיך ולנצל את הקורבן התמים. הוא הציע לו 'טרמפ' לביתו באשדוד. בדרך הוא עצר בחוף הים, בתואנה כי עדיין בכוונתו לסייע לו, אולם שם טען בפני הקורבן כי למעשה הוא ממשמרת הצניעות ודרש 10,000 שקלים, אחרת - ידווח עליו למשמרת הצניעות.

הקורבן התחנן שיניח לו, בטענה שאין לו כסף, אך אז הציע הנוכל 'עסקה': הוא יפקיד בידי האיש שני שיקים ואמר לו לגשת לצ'יינג' כדי לפדות אותם, תוך שהוא בטוח כי חזותו התמימה והחרדית של הקורבן תגרום לבעל הצ'יינג' לפרוט את הצ'ק המזוייף. ואכן, בעל הצ'יינג' העביר לקורבן 15,700 שקלים, מבלי לשאול שאלות מיותרות.

אלא שהקורבן לא הצליח להירדם בלילה מנקיפות מצפון.

למחרת בבוקר הוא התייצב בפני בעל הצ'יינג' וביקש את סליחתו. למזלו, בעל הלה עירב גורם שלישי, איש חסד ששם לעצמו מטרה לעזור לקורבנות מרמה באוכלוסייה החרדית.

איש החסד אמר לקורבן: "אם לא תעצור את זה עכשיו ותיגש למשטרה, ימשיכו לסחוט אותך".

במקביל ובדיוק כפי שחזה איש החסד, התקבל אצל הקורבן טלפון נוסף מהנוכל.

משטרת אשדוד נכנסה לעובי הקורה, וביצעה פעולות חקירה מבוקרות, בניהול של חוקר בכיר רס"מ אמנון מקטובי, עד להגשת כתב אישום חמור כנגד הנוכל אליהו אקווה.

לא למותר לציין כי בחקירה התברר שהנוכל ביצע את המעשים בעודו אמור לשהות במעצר בית מלא, וכדרכם של נוכלים, כבר נצברו לחובתו 10 תיקי חקירה ממחוזות אחרים ברחבי הארץ.
אשדוד סחיטה כתב אישום change

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד