כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

החובש נתן ייעוץ פיננסי, המתאבד חזר בו מכוונתו

תושב רחובות ניסה לחנוק עצמו בשל מצבו הכלכלי הקשה • המתנדב הראשון שהגיע לטפל בו משמש כמנכ"ל חברה לייעוץ פיננסי • כך השתכנע המתאבד לחזור בו מכוונתו

מיכה שולם, בפעילות ברחובות
מיכה שולם, בפעילות ברחובות

אדם שאיים להתאבד בשל מצבו הכלכלי החמור, חזר בו מכוונתו האובדנית לאחר שיחה ממושכת עם מתנדב 'איחוד הצלה' המשמש כיועץ פיננסי.

המקרה אירע היום (חמישי) בשעות הצהריים ברחובות.

"בשעה 14:53 קיבלתי קריאה על מחוסר הכרה לאחר ניסיון התאבדות ברחובות", מספר מיכה שולם, ראש סניף 'איחוד הצלה' בעיר ומנכ"ל חברת 'M&S' לייעוץ פיננסי. "כאשר הגעתי למקום, סיפרו לי בני המשפחה כי אביהם מאיים להתאבד בשל חובות רבים".

לדבריהם, תחילה ניסה האב לחנוק את עצמו וכאשר ניסו בני המשפחה למנוע בעדו לממש את כוונתו, הוא נכנס לאחד החדרים ונעל את עצמו מבפנים. בני המשפחה המבוהלים חייגו למוקד 1221 של 'איחוד הצלה' בבקשת עזרה וחובשים מתנדבים של הארגון הוקפצו למקום.

"במשך זמן רב עמדתי מאחורי הדלת וניהלתי מו"מ עם האיש, תוך שאני מציג את עצמי. הוא סרב בתוקף לקבל עזרה, אמרתי לו שרבים וטובים נתקלו בחובות וקשיים כלכליים והצליחו לבסוף להתגבר. מניסיוני המקצועי הסברתי לו שאף מקרה אינו אבוד", מספר שולם. "בתום שעה של דיבורים וצעקות, הוא נשבר ופתח לי את הדלת. אחר כך המשכנו בשיחה עוד שעה ארוכה. בסופו של דבר הוא חזר בו מכוונתו והסכים לליווי מקצועי".

לאחר שהרגיע את האדם שאיים להתאבד, עדכן שולם בנושא את מחלקת הרווחה של עיריית רחובות ששלחה למקום נציגים שהחלו בליווי מקצועי מערכתי מקיף יחד עם ארגוני הסיוע השונים.
התאבדות רחובות כלכלי איום איחוד הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד