כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"הייתי מפוצץ אותך מכות" • החרדי שהושפל בראיון וידאו

יחיאל אילוז, סטודנט חרדי למשפטים, ניסה לעלות על אוטובוס אגד ולא שיער שבמקום מסע רגוע הבייתה ממתינים לו איומים והשפלה • "הנהג אמר לי אני לא נוסע אם אתה עולה"

צילומסך
צילומסך

יחיאל אילוז, סטודנט חרדי, בן 29 המתין ביום חמישי לפני שבועיים לקו 450 של חברת 'אגד' מירושלים לכיוון עיר מגוריו.

כשעלה לאוטובוס הוא נתקל בהשפלה קשה שכללה צעקות ואיומים מהנהג, "הוא קם אליי ואמר, אם לא הייתי בתפקיד, הייתי מפוצץ אותך במכות", סיפר בראיון וידאו ל'בחדרי חרדים'. "זה פגע בי מאד".

בשעה 22:00 הוא הגיע לתחנת האוטובוס הממוקמת ביציאה מהעיר: "חלפו על פנינו יותר מ-4 אוטובוסים", הוא משחזר. "באוטובוס השישי כבר החלטנו שעוצרים את האוטובוס ונעמדים מולו".



הנהג עצר את האוטובוס בתחנה, "הוא אמר שיעלו רק 2 נוסעים. הייתי הנוסע השלישי או הרביעי בתור, והנהג אמר לי אתה לא עולה! פרינציפ, אני לא נוסע אם אתה עולה לאוטובוס", מספר אילוז בראיון. בגלל ההמתנה הארוכה החליט אילוז לא לוותר, "החלטתי להישאר בתוך האוטובוס, ושאלתי אותו למה אתה לא נוסע? והוא ענה לי: "גם אם תמות, אני לא אסע".

כעבור 20 דקות של עיכוב, קם אילוז לעבר מושב הנהג ואמר לו: "אם פגעתי בך ולא שמתי לב, אני מבקש סליחה". ואז במקום לקבל את סליחתו, מסע ההשפלות נמשך, "הוא אמר לי אם לא הייתי במדים של אגד הייתי מפוצץ אותך מכות".

אחד הנוסעים ראה את שהטונים באוטובוס מתלהטים והעביר לאילוז את כרטיס הנסיעה שלו. "הנהג הסכים לקחת את כל הנוסעים, העיקר שאני ארד מהאוטובוס. כולם גיבו אותי, הם אמרו לי: בכל מצב אנחנו איתך".

רק כעבור שעה הסכים הנהג לנסוע, "הגשתי תלונה לנציב התלונות של החברה אך עד היום לא קיבלתי תגובה", הוא מספר. "אני מפחד, לא יודע מה יהיה בפעם הבאה שאני אצטרך לנסוע יחד עם הנהג הזה", הוא אומר. "אני מאד מקווה שהכל יעבור בשלום".

רון רטנר, דובר אגד, מסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "תלונתו של יחיאל אילוז התקבלה באמצעות דף הפייסבוק של אגד ב־9.8.12 והועברה למחלקת פניות הציבור. על פניו, מדובר בהתנהגות בלתי נסבלת שאינה תואמת את המצופה מנהג ברכב ציבורי ואינה עולה בקנה אחד עם אמנת השירות של אגד.

"ועדת הפיקוח של אגד תזמן את הנהג לבירור ובמידה ויתגלה שיש ממש בתלונה חריגה זו, תמצא הוועדה לנכון לנקוט בהליכים מול הנהג".
אגד יחיאל אילוז אשדוד אוטובוס ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד