י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

יוזמה: עצרות תפילה למען האסיר יעקב אסטרייכר

ביוזמת חבר בית המחוקקים של ניו-יורק, דב הייקנד, ייערכו עצרות תפילה למען שחרורו של יעקב אסטרייכר מהכלא הבוליבי • "הוא חף מפשע וחייו כיום נתונים בסכנה"

יעקב אסטרייכר. צילום: ארכיון
יעקב אסטרייכר. צילום: ארכיון

בעוד שלושה שבועות, בפרשת כי תצא, יתכנסו רבים לתפילה לשחרורו של איש העסקים, יעקב אוסטרייכר הכלוא בבוליביה יותר משנה, בלי לזכות במשפט הוגן.

בכל רחבי אמריקה, צפויים אלפים להצטרף במהלך השבת לתפילות לשחרורו.

דב הייקינד, חבר בית המחוקקים בניו-יורק, האחראי על היוזמה אמר: "שחרורו של יעקב אינו נראה קרוב למרות כל המאמצים שנעשו באחרונה. המצב נשאר כפי שהיה לפני שנה ומצבו הרפואי רק מחמיר יותר".

התפילות בבתי הכנסיות והמדרשות ברחבי המדינה יהיו גם לרפואתו של אוסטרייכר שפונה לפני שבועיים לבית החולים במדינה לאחר שחש כי אינו יכול לעמוד על רגליו. "יעקב נמצא בשביתת רעב כבר תקופה ארוכה, החודש האחרון שבר אותו", אמר הייקינד.

בארה"ב קיבלו את היוזמה בברכה וכבר בארגונים ובאיגודים יהודיים הבטיחו כי יסייעו לה במטרה לגייס כמה שיותר יהודים שיתפללו באותה השעה ובמהלך השבת כולה לרפואתו ולמען שחרורו של מי שכלוא, לטענתם, ללא עוול בכפו.

גם הייקינד עצמו מאמין בכך, "הוא חף מפשע לחלוטין מכל המעשים שמייחסים לו. החשש הגדול הוא כעת: חייו בסכנה, ואני גאה בכך שיהודים מכל רחבי הארץ ומכל סוגי האוכלוסיות יוכיחו את הרצון לעזור. אנחנו לא יכולים לנוח בזמן שיעקב נמצא בכלא".
יעקב אסטרייכר בוליביה ארצות הברית תפילה בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד