י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

עוזי דיין: "מעדיף לשמור על התורה משמירה על העורף"

עשרות רבנים, ראשי ישיבות ואישי ציבור השתתפו בטקס הענקת הפרסים של 'מפעל הפיס' במסגרת תוכנית 'וקנה לך חבר' • וידאו, גלריה וסיקור נרחב

עוזי דיין: "מעדיף לשמור על התורה משמירה על העורף"
בחדרי חרדים

בהשתתפות רבנים, יו"ר מפעל הפיס ואישי ציבור, הוכרזו שמות הזוכים בפרויקט החיבורים התורניים של מפעל הפיס 'וקנה לך חבר 3'.

מפעל הפיס יצא לפני כשלושה חודשים בפרויקט חיבורים תורניים 'וקנה לך חבר 3', במסגרתו נקרא הציבור לכתוב חיבורים בנושא 'ברכות הנהנין'.

הפרויקט זכה להצלחה רבה, ולמערכת הגיעו מאות חיבורים שחוברו על-ידי אברכים ותלמידי חכמים. מאות טלפונים שהגיעו אל המוקד הטלפוני המיוחד, שעמד לרשות המשתתפים, הוכיחו את המוטיבציה הרבה של הציבור להשתתף במיזם הייחודי.

פרויקט זה בא בהמשך להצלחה הגדולה של תחרויות החיבורים התורניים שנערכו בשנים עברו, אשר הכו גלים רבים והוכתרו בהצלחה, כאשר בשני הפרויקטים הקודמים הגיעו אלפי חיבורים תורניים - בשנה הראשונה בנושא 'גורלות ומזלות', ובשנה השנייה בנושא 'צדקה ומעשר כספים'.

החיבורים המצטיינים, שנבחרו על-ידי ועדת רבנים, זכו במלגות שחולקו במסגרת טקס סיום מפואר ומכובד, בהשתתפות חברי ועדת הרבנים, מחברי 10 החיבורים שעלו לשלב הגמר, והאלוף (מיל') עוזי דיין, יו"ר מפעל הפיס.



הזוכה במקום הראשון קיבל מלגה בסך 20,000 שקל, לצד הוצאה לאור של ספר ובו כל חידושי תורתו. הספר יודפס ויופץ על-ידי רשת ספרי 'אור החיים',

הזוכה במקום השני קיבל מלגה של 10,000 שקל. הזוכה במקום השלישי קיבל מלגה של 5,000 שקל. הזוכים במקומות הרביעי ועד העשירי קיבלו כרטיספר המקנה זכות רכישת ספרים ברשת ספרי אור החיים בסך של 1,000 שקל כל אחד.

יו"ר הוועדה, חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת פוניבז', הגרב"ד פוברסקי, נשא את הנאום המרכזי. בדבריו עמד הגרב"ד על חשיבות נושא ברכות הנהנין: "נושא השנה היה ברכות, כתוב בגמרא (ברכות ל"ה) כל הנהנה מעולם הזה בלא ברכה כאילו גזל, רש"י מפרש שגזל את ברכתו, ולכאורה לא מובן למה לא כתוב שגזל את האוכל? ההסבר הוא על פי משל: כשחתן שולח לכלה טבעת ועוטף אותה בקופסה וסרט יפה, הכלה לא מתלהבת מהקופסה והעטיפה אלא העיקר זה הטבעת, גם כאן האוכל זה רק העטיפה להגיע לברכה, לכן מה שהוא גוזל זה את הברכה".

בהמשך הדברים התייחס הגרב"ד גם למפעל הפיס ואמר: "הם עושים הרבה נדבות וצדקות ועוזרים להרבה אוכלוסיות אבל הכי חשוב זה תמיכה בתורה ולומדיה ובזכות זה יזכו להרחיב ולצמוח עוד ועוד בצדקה ובחסד".

יו"ר מפעל הפיס אלוף (במיל.) עוזי דיין נשא דברים, ולא שכח להתייחס לפרסומים על תפקיד השר להגנת העורף שהוצע לו: "סירבתי לתפקיד השר להגנת העורף בשביל להמשיך ולהגן על תלמידי הישיבות", פתח, והמשיך להסביר את החשיבות שרואה מפעל הפיס בחיבור התורני. "החיבור והכתיבה התורנית זה נושא חשוב מאוד בפרט היום. יש יופי ומיוחדות בשפה התורנית, שאלו אותי מה'ניו יורק טיימס' בנושא התקיפה באיראן רציתי לענות להם 'אל יתהלל חוגר כמפתח' אבל גיליתי שבאנגלית זה יוצא כמה משפטים".

את האירוע כיבדו בנוכחותם גם שאר חברי ועדת הפרס: הגאון רבי מסעוד בן שמעון, הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן, רב מערב ב"ב ודיין בבית הדין של הגר"ש וואזנר, והגאון רבי שמחה הכהן קוק, רבה הראשי של רחובות ונשיא ישיבת 'מאור התלמוד'.

עוד במשתתפים: יעקב אשר - ראש עיריית בני ברק, משה אבוטבול - ראש עיריית בית שמש, יצחק עידן - ראש עיריית אלעד, מאיר רובינשטיין - ראש עיריית ביתר עלית, אברהם קרויזר - יועצו לענייני חרדים של ראש עיריית ירושלים, ועוד.

























מפעל הפיס וקנה לך חבר הגרב''ד פוברסקי הרב מסעוד בן שמעון הרב קוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד