ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

מליון דולר ממתינים: מי ינצח בוויכוח בין החרדים למשטרה

מליון דולר שהוקצבו לרכישת 150 מצלמות אבטחה שימוקמו בשכונת בורו-פארק ממתינים • הסיבה: ויכוח בין הקהילה החרדית למשטרה - למי תהיה השליטה על המצלמות?

מצלמת אבטחה. צילום: אילוסטרציה
מצלמת אבטחה. צילום: אילוסטרציה

תקציב של מליון הדולר, אותו הקציבה מדינת ניו-יורק לרכישת 150 מצלמות אבטחה שימוקמו בשכונות בורו-פארק ומידווד שבברוקלין מתעכב בשל מחלוקת בין גורמים בקהילה החרדית לבין המשטרה.

לפני שנה, לאחר הרצח האכזרי של הילד לייבי קלצקי ז"ל, אישרה מדינת ניו-יורק תקציב של מליון דולר להתקנת המצלמות, אלא שההתקנה מתעכבת בשל מחלוקת בין גורמים בקהילה היהודית.

ג'ייקוב דסקל, מארגון השומרים בבורו-פארק אומר, כי התקנת המצלמות תפגע בפרטיות של אנשי השכונה, כמו גם במקרים שהקהילה מטפלת בהם בעצמם, ואינה מעוניינת שיטופלו על ידי המשטרה.

הוויכוח נסוב בעיקר סביב שאלת השליטה על מצלמות האבטחה, ומי יהיה רשאי לעבור על התיעוד.

חבר בית המחוקקים של ניו יורק, דב הייקינד, הציע שארגון 'אגו"י של אמריקה' יהיה אחראי על הפרויקט, אך ב'אגו"י של אמריקה' אמרו כי במקרה של אלימות בתוך המשפחה או התעללויות, יהיה עליהם להתייעץ עם רב לפני שהמקרה יועבר למשטרה.

דובר משטרת ניו-יורק, פאול בראון, אמר כי המשטרה לא תסכים שיהיה "גוף" שיסנן את האירועים הפליליים, וכי רק המשטרה אמורה להחליט על פי החוק את מי להעמיד לדין ואת מי לא.

בשבוע הבא ישובו עשרות אלפי הילדים ששהו בחודשי הקיץ בקעמפים או עם משפחותיהם בהרים לרחובות בורו-פארק, ופושעים וגנבים ימשיכו לפעול ברחובות באין מפריע.
בורו פארק מצלמות אבטחה השומרים משטרה דב הייקינד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד