י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הונאת פונזי ב-600 מיליון $ • אלפי חרדים נפלו

'זיק ריוורדס' - תוכנית השקעות של האתר זיקלר - הוגדרה על ידי רשות ניירות ערך בארה"ב כהונאת פונזי • בין לקוחות החברה: 50 אלף ישראלים, בהם אלפי חרדים

הונאת פונזי ב-600 מיליון $ • אלפי חרדים נפלו



בסוף השבוע האחרון הודיעה הרשות ניירות ערך בארה"ב על סגירתו של האתר הבינלאומי למכירות פומביות 'זיקלר' שהפעיל תוכנית שותפים בשם Zeek Rewards.

ההודעה הגיעה לאחר שהתברר שקיים חשד להונאה בהיקף של 600 מיליון דולר. הרגולטור האמריקאי הגדיר את האתר כ'הונאת פונזי' שפגעה ביותר ממיליון משתמשים ברחבי העולם. ההערכה היא כי ביניהם יש 50 אלף ישראלים, בהם גם אלפי חרדים הנמנים על קורבנות ההונאה.

האתר הציע תוכנית שיווק בשם 'זיק ריוורדס' שמאפשרת לפרסם את אתר המכירות, לשווק הצעות מחיר במכירות פומביות כדי להביא לקוחות חדשים, ולקבל נתח מהרווחים. אלפי חרדים נמשכו לתוכנית, חלקם דרך סוכנים שפעלו ברחוב החרדי ושכנעו אותם לתחום - לאחר שהסבירו להם כי מדובר בכסף קל ובטוח.

מנהל האכיפה ב־SEC סטפן כהן אמר: "תוכנית זיק ריוורדס ניצלה לרעה את כוחה של הרשת ובאתר פיתו משקיעים, בכך שגרמו להם להאמין שהם מקבלים הזדמנות להרוויח מהדבר הגדול הבא. ההתחייבויות למשקיעים עלו בצורה דרסטית על הכסף שהיה לחברה בפועל. עלינו לפעול במהירות כדי להשיג את הכספים שנותרו, ולדאוג להחזר מסודר של כספי המשקיעים".

שופט מחוזי בצפון קרוליינה הוציא אמש צו חירום להקפאת הנכסים שמחזיקים מנהלי זיק ריוורדס ב־15 חברות בארה"ב ומחוץ לה בהיקף של 225 מיליון דולר. החברה נשלטת בידי קבוצת Rex Ventures, בבעלותו של פול בורקס. לפי דיווח של סוכנות רויטרס, בורקס הסכים לשתף פעולה עם הנציבות ולהגיע להסדר מבלי להודות בביצוע דבר עבירה.

פורום זיק ריוורדס הישראלי פרסם היום הודעה, ולפיה "ZEEK עד כה פרנסה מיליוני בני אדם ע"פ 'חזונו המשיחי', אם תרצו, של הבעלים פול בורקס להביא ברכה לעולם. חזונו זה לא יפסק בעקבות חקירה או ציניקנים הרוצים לרקוד על הדם בכל פעם שישנו גליצ' כזה או אחר".
הונאה פונזי מיליונים חרדים כסף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד