כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ארה"ב: עוזרו לשעבר של הרב פינטו - נעצר

עופר ביטון, מי שהיה עוזרו של הרב יאשיהו פינטו, והואשם על ידי אנשיו של הרב במעורבות בסחיטתו, נעצר בחשד לזיוף שביצע בבקשת הויזה שהגיש

עופר ביטון. צילום: יוסף בן יוסף, ניו יורק טיימס
עופר ביטון. צילום: יוסף בן יוסף, ניו יורק טיימס



עופר ביטון, עוזרו לשעבר של הרב יאשיהו פינטו, נעצר בארצות הברית בחשד לזיוף בקשת ויזה.

על פי הדיווח שהתפרסם ב'ניו יורק טיימס', סוכן הבולשת הפדרלית עצר את ביטון והאשימו כי שיקר בנוגע לבקשת הויזה שלו, באשר למקור הכספים שהוא משקיע כדי לקבל אשרה המיועדת ליזמים זרים.

בבקשה לויזה טען ביטון כי מרבית הכסף, 500 אלף דולר, הגיעו מהלוואה אישית מקרוב משפחה, אולם הבולשת טענה כי מסמכים בנקאיים מראים שהכסף הגיע מאדם ששותף ל"קשירת קשר".

בעבר נקשר שמו של ביטון בניסיון הסחיטה של הרב פינטו.

ביטון סייע לגייס תרומות בסך מאות אלפי דולרים למועמד רפובליקני לקונגרס בקמפיין שהתנהל ב-2010. הוא חשוד ששיקר בנוגע לכספים כאשר הגיש לפני שנתיים בקשה לאשרת שהייה מיוחדת המיועדת לזרים המשקיעים יותר מחצי מיליון דולר בעסקים בארה"ב.

עורך דינו של ביטון, ג'פרי אודל, סירב להגיב.

ארתור אידאלה, עורך דינו של הרב פינטו, מסר: "אנחנו מרוצים כי חקירה זו מתנהלת, ואנחנו מצפים כי מערכת המשפט תמצה עמו את הדין".

המעצר בוצע אמש כחלק מחקירה של הבולשת הפדרלית בנוגע לתרומות שגייסו חסידיו של הרב פינטו לאיש הקונגרס הרפובליקני מייקל גרים. הרב פינטו ואנשיו האשימו את ביטון כי הוא מעל בכסף של הרב ושל חסידיו. ביטון הכחיש את ההאשמות, והן לא הוזכרו בכתב האישום.
עופר ביטון יאשיהו פינטו גניבה כספים סחיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד