י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הגר"ח קנייבסקי: "לא לחתן בהיכלי מלכות" • נכדיו כבר ביטלו אירועים

הגר"ח קנייבסקי הורה שלא לקיים אירועים ב'היכלי מלכות' והודיע: לא אגיע לחתונות במקום • הסיבה: הבעלים מנחם כרמל מפרסם את רשת 'בר כל' בעיתון 'הפלס' • שניים מנכדיו של הגר"ח כבר ביטלו חתונות באולם • הגר"ח הורה בעבר: "המפרסם בהפלס עובר בלא יהיה כקורח"

הגר"ח קנייבסקי. צילום: יעקב כהן
הגר"ח קנייבסקי. צילום: יעקב כהן



המאבק הפנים-ליטאי בין אנשי עיתון 'הפלס' להגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי נמשך: בעוד רוב הציבור הליטאי, כמו גם מפרסמים, נמנעים מלתמוך בעיתון, הרי שמנחם כרמל, הבעלים של רשת המרכולים 'בר כל' הפך למפרסם קבוע.

כרמל, שפרסם בעיתון, נקרא כבר בעבר פעמיים אל ביתו של הגר"ח קנייבסקי, שאמר לו את דעתו בנושא באופן ברור ומוחלט: "הפרסום בעיתון הפלס הוא בכלל איסור של 'לא יהיה כקרח וכעדתו', ויש בזה ביזוי תלמידי חכמים". ואכן, לזמן מה הופסק הפרסום של הרשת בעיתון.

אלא שבשבוע האחרון התחדש הפרסום, ובעקבות כך הוציא הגר"ח הוראה ברורה: לא לקיים אירועים באולמי 'היכלי מלכות', הממוקמים בבני-ברק, ונמצאים בבעלותו של כרמל. הגר"ח גם הודיע כי אינו מתכוון להגיע לשמחות שיתקיימו באולם, להוציא חתונה שתתקיים מחר (א) ואשר הגר"ח כבר הבטיח את השתתפותו בחופה.

בעקבות ההוראה כבר ביטל בנו של הגר"ח, הרב יצחק שאול, את אירוע החתונה של אחד מילדיו, שהייתה אמורה להתקיים באולם. חתנו של הגר"ח – הגר"ז ברוורמן, המחתן את בנו בז' חשוון, הודיע אף הוא ביטול ההזמנה, והוא מחפש עתה אולם חלופי.

לפניית 'בחדרי חרדים' הגיב מנחם כרמל: "אין לי מה להגיד לכם. אני מאחל לכם שבהזדמנות תעשו תשובה".
הגר''ח קנייבסקי הפלס מנחם כרמל היכלי מלכות אירועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 87 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד