י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

'נשות הכותל' מכות שוב • 3 נשים עוכבו לחקירה

שלוש מ'נשות הכותל' התייצבו לתפילת ראש חודש ברחבת הכותל כשהן עטופות בטליתות • המשטרה תבקש בבית המשפט את הרחקתן מהכותל בשל הפרת החלטת בג"ץ

צילום ארכיון; womenofthewall
צילום ארכיון; womenofthewall

הבוקר (א') עוכבו לחקירה שלוש נשים מ'נשות הכותל' לאחר שהתפללו בכותל המערבי כאשר הן עטופות בטליתות.

ממשטרת ירושלים נמסר כי לנשים שעוכבו הוסבר כי התעטפות בטלית ברחבת הכותל המערבי מנוגדת להחלטת בג"ץ

בשעות הצהריים יובאו הנשים לבית המשפט בירושלים, שם תבקש המשטרה את הרחקתן משטח הכותל המערבי.

הרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל והמקומות הקדושים, פרסם הודעת גינוי בעקבות הפרובקציה והביע "זעזוע וצער עמוק מהתנהגות של קבוצת נשים הבוקר ברחבת הכותל. מתפללים רבים הגיעו הבוקר אל הכותל המערבי; ובמקום להתייחד עם קדושת המקום נאלצים מידי חודש להיות עדים למאבק פוליטי קנאי, של קבוצה קיצונית, פרובוקטיבית המבקשת לפגוע בקדושת המקום וברגשות המתפללים.

"הכותל המערבי הוא מקום של אחדות עם ישראל ולא מקום של קיטוב וחידוד הבדלים. אני מיצר שוב ושוב על בחירתם של גורמים אינטרסנטים להפוך את רחבת הכותל המערבי לאדמת מריבה, כנגד פסיקתו המפורשת של בית המשפט העליון – ובייחוד בחודש הרחמים והסליחות", הוסיף הרב רבינוביץ'.

לדבריו, "אין ערך לתפילה מכל סוג שהיא המביאה למדון ומריבה וחילול שם שמיים, וחילול קדושת הכותל המערבי. אני קורא לרשויות למנוע התנהגות חוזרת ונשנית זו, שכל מטרתה פרובוקציה ופגיעה ברגשות".

לפני כחודשיים קרה מקרה דומה: אישה המשתייכת לתנועת הנשים הרפורמיות 'נשות הכותל', עוכבה לחקירה לאחר שנכנסה לעזרת הנשים בכותל כשהיא עטופה בטלית. ההתעטפות בטלית גרמה להתלהמות במקום. השוטרים הרגיעו את המצב ועיכבו אותה לחקירה.

לאחר עיכובה לחקירה, צעדו נשות הכותל במחאה לעבר בית אליהו.
כותל המערבי נשות הכותל צו הרחקה רפורמים טלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד