כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

קמפיין חדש: גברים במכנסיים צמודים "חוטאים ומחטיאים"

במודעות שהפיצו עסקני צניעות בריכוזים החרדים מוזהר הציבור: "חיוב גדול למחות בידי מי שלובש מכנסיים צמודות" • הסיבה: חוקות הגויים • בפנים: צילום המנשר

חנות בגדים. צילום אילוסטרציה: מנח זרקא
חנות בגדים. צילום אילוסטרציה: מנח זרקא

עסקני הצניעות מצאו תחום חדש למאבק - והפעם: בגדי גברים.

ביממה האחרונה הופץ בריכוזים חרדיים מכתב, עליו חתומים רבנים, בו נקראים גברים בציבור החרדי להקפיד ולהתחזק בשמירת גדרי הצניעות ובגדי הלבוש.

אבל, אם הורגלנו בשנים האחרונות למכתבים מסוג כזה, שהופנו בעיקר כלפי נשות המגזר החרדי, הרי שהפעם, באופן מפתיע, פונה המכתב דווקא אל הגברים: "כאשר בתקופה האחרונה גם צניעות לבוש האנשים צריך חיזוק ותיקון בעניין קדושת מחננו, הננו לגלות דעת תורה כי כל איש ישראל חייב על פי דין התורה הקדושה להתלבש בצניעות בבגדים רחבים וצנועים", נאמר.

הבגד היחיד שהוזכר במכתב במפורש הוא מכנסיים: "איסור חמור מדאורייתא להתלבש בבגדים הצמודים לגוף כדרך הגויים וכמו שכתוב 'בחוקותיהם לא תלכו'... ולבישת מכנסיים צמודות אסור גם כן מהטעם המבואר".

בסיום המכתב נאמר: "וכל הלובשים כן חוטאים ומחטיאים את הרבים וחיוב גדול למחות על כך".

בין החתומים על המכתב הגאון רבי יצחק יוסף, בנו של הגר"ע יוסף וראש ישיבת 'חזון עובדיה', הגאון רבי יוסף ליברמן, ראש ישיבת 'כולל שומרי החומות', הגאון רבי עזריה בסיס, רבה הראשי של ראש העין ורבנים נוספים.

בצדו האחר של המכתב צורפו תמונות של רבנים וגדולי ישראל, בהם האדמו"ר מבעלזא זצ"ל, הגר"א הלל, יהודי מטורקיה ועוד, בהן הם נראים כשהם לבושים בבגדים רחבים. בחלקה העליון של המודעה הובאו ציטוטים בנושא, דוגמת דברי המהרש"א במסכת שבת: "בגדי האדם מרמזים על מידותיו".





צניעות בגדים מכנסיים גברים מכתב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד