י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

חיפה מתכוננת למלחמה • ומה יעשו הכהנים?

עיריית חיפה נערכת לקראת מלחמה: משקיעה כשלושה מיליון שקלים בהקמת מרכז חדש, שישמש את כוחות החילוץ וההצלה בשעת חירום • דורשת להסדיר השימוש במנהרות הכרמל כמקלט המוני

מנהרות הכרמל. צילום: פלאש90
מנהרות הכרמל. צילום: פלאש90

בעיר חיפה כבר מתכוננים למלחמה: ראש העיר, יונה יהב, פנה לגורמים בפיקוד העורף וברשות החירום הלאומית בדרישה להסדיר את השימוש במנהרות הכרמל כמקלט המוני, בעת מלחמה. לצד זה, פנה ראש העיר לגורמים אלה כדי שניתן יהיה להכין מגרשי חנייה עבור אלפי כלי הרכב שיגיעו לקרבת מקום לצורך מחסה.

יהב דורש גם להכריז על המנהרות כמפעל חיוני בעת חרום, כדי למנוע היעדרות עובדים שעלולה להוביל לסגירת המנהרות, כך דווח הבוקר (ב') בגלי צה"ל. בכוונת העירייה גם להסדיר הוראה המורה לבעלי חנויות לפתות עת עסקיהם בעת חירום.

מי שיסרב - תבחן האפשרות החוקית לפתוח את אותם עסקים בניגוד לדעת בעליהם, ובדרך זו לאלצם למכור מוצרים חיוניים. גם החברות הסלולריות ותחנות הדלק על כוונת העירייה, כדי למנוע את סגירתן בעת חרום.

מה שבטוח יפעל כל שעות היממה הוא החמ"ל העירוני החדש המוקם בימים אלה על שטח של 600 מטרים רבועים בהשקעה של כשלושה מיליוני שקלים, ובו ירוכזו כל הגורמים האמורים לתת מענה לתרחישי מלחמה ואסונות.

ומה יעשו הכהנים?

כפי שדווח כאן לפני יותר משנה, גדולי ישראל - בניהם הגר"נ קרליץ - אסרו את הנסיעה במנהרות הכרמל לאחר שנמצאו קברים ביציאה מהן לכיוון חוף הכרמל, דבר המעמיד את נסיעת או שהותם של הכהנים במנהרות בסימן שאלה הלכתי.
כהנים חיפה מלחמה פיקוד העורף מנהרות הכרמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד