כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

60% ממוסדות החינוך שנבדקו נמצא מפגע בטיחות בדרכים

לקראת החזרה לבית הספר ערכו מתנדבי "אור ירוק" מבצע לאיתור מפגעי בטיחות בדרכים ב-109 מוסדות חינוך בישראל. התוצאות עגומות למדי

60% ממוסדות החינוך שנבדקו נמצא מפגע בטיחות בדרכים

בעשרות מוסדות חינוך בישראל, גנים ובתי הספר, נמצאו מפגעי בטיחות בדרכים, אשר מסכנים את שלומם וביטחונם של הילדים בסביבת בית הספר- כך עולה מתוצאות מבצע איתור מפגעי בטיחות בדרכים, בסביבות בתי הספר של "אור ירוק", לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה.

במסגרת המבצע יצאו עשרות מתנדבים של עמותת "אור ירוק", לסיורים ובדיקת מוכנותם, של בתי הספר לשנת הלימודים הבאה, מבחינת בטיחות בדרכים. בדיקות איתור המפגעים נערכו החל ממחצית יולי ועד לשבוע הראשון של אוגוסט, זאת כדי להתריע על המפגעים טרם פתיחת שנת הלימודים. מתנדבי אור ירוק סיירו ב- 109 מוסדות חינוך ב-17 יישובים וערים ברחבי המדינה, ביניהם: בית שאן, בת ים, ירושלים,כפר יונה, רחובות, פתח תקווה, תל אביב, עפולה, ראשון לציון, גדרה, פרדסיה, שפרעם, חיפה קריית שמונה, מודיעין ועוד.

המתנדבים בדקו את תקינותם של שלושה גורמים בטיחותיים: שילוט ותמרורים, מעברי החצייה ומעקות הבטיחות בסביבות בתי הספר. כמו כן, ציינו את קיומם של מפגעים נוספים כגון העדר מפרץ להורדה בטוחה של הילדים או שדה ראייה פגום. מהממצאים עולה כי ב-63 מתוך 109 מוסדות החינוך שנבדקו, (המהווים כ-58% ), נמצא מפגע בטיחות בדרכים כל שהוא: שילוט/ תמרור פגום או דהוי, מעבר חצייה לא תקין/דהוי או מעקה בטיחות לקוי בסביבת בית הספר.

ב- 33 מוסדות חינוך- נמצאו ליקויים בשילוט ותמרורים בסביבת בית הספר. ב- 24 מוסדות חינוך- נמצאו ליקויים במעברי החצייה בסביבות בתי הספר. ב- 13 מוסדות חינוך – נמצאו ליקויים במעקות הבטיחות, המפרידות בין הכניסה לבית הספר לכביש הקרוב. בארבע ערים בישראל: רחובות, שפרעם, ראשון לציון וחיפה שלחו מתנדבי "אור ירוק" את תוצאות בדיקותיהם לראשי מטות הבטיחות ברשות המקומית.

שמואל אבואב,מנכ"ל "אור ירוק": "ישראל נמצאת במקום הראשון מבין המדינות המתקדמות בחלקם של הילדים מכלל ההרוגים בתאונות דרכים (8%). מידי שנה נהרגים בממוצע כ-41 ילדים, בתאונות דרכים ו-3650 בממוצע ,נפגעים. קרוב לרבע מהם נפגעים כהולכי רגל או רוכבי אופניים. השמירה על סביבת בית הספר, בה מבלים הילדים מידי יום, כסביבה תקינה ובטיחותית, הינה מרכיב מרכזי וחשוב בשמירה על ביטחונם ובמאמץ להפחתת מספר הילדים הנפגעים בכבישים".




אור ירוק בתי ספר מפגעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד