כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מתכוננים לחגים • כך תשתמשי נכון במטבח

החגים כבר בפתח, יש מאיתנו שכבר מתחילות להתכונן • אז איך הופכים את ההכנות לחג קלות יותר ואת בישולי החג למהירים יותר? • כך תשתמשי נכון יותר במכשירי החשמל הגדולים שבמטבח

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה



קצת אחרי תחילת שנת הלימודים, מתחילים להריח אותה, את התקופה המיוחדת הזו של השנה: החגים.

תקופת החגים, המסמלת יותר מכל תקופה של חשבון נפש, הרהורים, עצירה וסיכומים, הופכת להיות במשפחת ישראלי הממוצעת, תקופה של הכנות קדחתניות, ניקיונות בלתי פוסקים ובעיקר שעות על גבי שעות של בישולים לקראת ארוחות החג הרבות.

אימוצם של כמה טיפים לשימוש נכון יותר באביזרי המטבח ובמכשירי החשמל הגדולים שבמטבח, ההכרחיים לתהליך הבישול והאפייה ייעלו את הבישול במטבח ויהפכו את השהות בו נוחה יותר.

הטיפים באדיבות תדיראן סטור.


התנור

לתנור מקום מרכזי בבישולי החג. הבשרים והתוספות של המנה העיקרית, ולעיתים אפילו חלק מהמנות הראשונות והקינוחים נאפים ומבושלים בתנור ומוגשים חמים ומהבילים לשולחן החג.

אז איך נייעל את פעולת התנור?

• מתכונים רבים מבקשים להכניס את המאכל לתנור כשהוא כבר חם. במקום לבזבז חשמל בחימום התנור במשך זמן רב, השתמשו בפונקצית החימום המהיר, המקצרת את פעולת החימום המקדים וחוסכת בחשמל ובזמן יקר.

• לבישול כמויות אוכל גדולות כמו נתחי בשר גדולים העדיפו לבשל בתוכנית טורבו. בתוכנית זו אפשר לבשל גם כמה מאכלים בבת אחת. ניתן להכניס לתנור כמה תבניות ופיזור החום השווה של תוכנה זו מספק אפשרות לבישולם במקביל, כמה מאכלים בבת אחת ומקצר את פעולת הבישול (תוכנית זו אינה מתאימה למאכלים עדינים יותר כמו דגים, ירקות עדינים, חלקי עוף קטנים ונתחי בשר דקים שיכולים להתייבש).

הכיריים

גם הכיריים תופסים מקום של כבוד בבישולי החג ו"מתחרים" בתנור במרכזיותם בהכנות לחג.

כדי לקצר את משך הבישול ולהפוך אותו לאיכותי יותר מומלץ למקם תבשילים כמו רטבים ובישולים הדורשים התערבות תכופה, על המבער הקרוב אליכם.

הבלנדר

תבשילי החג לא יכולים להיות שלמים ללא חיתוכם וקיצוצם של ירקות ותבליני גינה עד דק. קוצץ המזון (הבלנדר) הופך את פעולת הקיצוץ והחיתוך למהירה ויעילה במיוחד. אך לעיתים פעולת הניקוי של הבלנדר, בין קיצוץ ירק אחד למשנהו, דווקא היא זו המסרבלת את התהליך ומבזבזת את הזמן היקר שחסכנו.

לכן כדי לנקות את הבלנדר במהירות וביסודיות, יש למלאו עד לכדי מחצית במים, להוסיף סבון כלים ולהפעילו למשך חצי דקה. לאחר פעולה זו יש לשטוף היטב את מיכל הבלנדר והמכסה שלו במים חמים.

מדיח הכלים

בין הבישולים ובעיקר בסיומם, מדיח הכלים הוא מכשיר חשמלי חשוב במיוחד המונע את העמידה המתישה ליד הכיור להדחת הכלים.

על מנת שההדחה תהיה יעילה וכל הלכלוך יישטף בפעם אחת, מומלץ לסדר את הסכום בתא הסכום המיוחד כשהוא מופרד לפי סוג.

כלומר, הציבי את המזלגות מרוכזים בפינה אחת של הסלסילה, סכינים בפינה אחרת וכן הלאה. כך תקלו מאוד על סידור הסכו"ם במגירת הסכום הייעודית במטבח עם סיום פעולת המדיח.
עדיף לשים פריטים גדולים ומלוכלכים יותר על המדף התחתון. מומלץ להניח ספלים, כוסות ופריטים פחות מלוכלכים על המדף העליון.

הניחי את הכלים שלכם כך שהצד המלוכלך יותר פונה לכיוון מוקד התזת המים.

אל תמלאי את המדיח יתר על המידה. כלים דחוסים עלולים להישרט או להישבר.הקפידו להניח את הצלחות והכוסות כך שלא ייגעו זו בזו.

בהוצאת כלים מהמדיח כדאי לפנות קודם את מדף הכלים התחתון בכדי שהכלים מהמדף העליון לא ירטיבו אותם בשאריות המים שנשארו עליהם.

בישול חגים תדיראן סטור מטבח תנור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד