כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

סערת תפרח • הגר"א פילץ: "מצטרף לדברי המועצת"

בעקבות הסערה שהתעוררה לאחר חשיפת 'בחדרי חרדים' - התקשר ראש ישיבת תפרח אל בית הגראי"ל שטיינמן והבהיר: "אין כוונתי להורות אחרת מה'מועצת'"

הגר"א פילץ. צילום ארכיון
הגר"א פילץ. צילום ארכיון

הדיווח באתר 'בחדרי חרדים' על ההודעה שתלתה הנהלת ישיבת תפרח, ובה הוראה לתלמידים שלא להתייצב כלל בלשכת הגיוס - עורר סערה, לאחר שההוראה סתרה אתה ההחלטה של 'מועצת גדולי התורה' של 'דגל התורה', שהתכנסה בביתו של הגראי"ל שטיינמן לפני שבוע והכריעה - להתייצב אך לא לחתום על מסמכים.

בעקבות הפרסום, התקשר ראש הישיבה, הגר"א פילץ, אל ביתו של הגראי"ל שטיינמן והבהיר כי ההודעה שנתלתה - לא נתלתה על ידו. לדבריו, אחד מתלמידי הישיבה תלה אותה, לאחר שלא הבין היטב את הוראתו, אך היא נוגדת את הנחייתו.

הגר"א פילץ הבהיר, כי תלמידי ישיבת 'תושיה - תפרח' ינהגו כפי שיעשו כל תלמידי עולם הישיבות, וכפי שהוחלט בישיבת 'מועצת גדולי התורה', שאת החלטותיה הוא מקבל וסר למרותה, ההוראה היחידה שהוציא היתה לבחורים שלא קיבלו צו להתייצבות בלשכת הגיוס, כשעד היום היה נהוג שאחת לחצי שנה יוצאים בני הישיבה בקביעות ללשכת הגיוס.

וכך לשון המודעה החדשה שנתלתה לשם הבהרה:

"לכל מי שחיפש להתעניין במשהו ולא מצא...לא שמתם לב שהיה כתוב במודעה שמי שקיבל הזמנה יתקשר אלי, במילים האלו בדיוק. המודעה הייתה כדי למנוע מתלמידים שלא קיבלו הזמנה אבל פחדו שתעבור חצי שנה מאז שהיו בצו ראשון, להתייצב לחינם".

עוד בנושא:
ה'מועצת' התכנסה בחזון איש 5 • "פונים לראשי השלטון שלא ישנו"
מחמיר יותר מה'מועצת' • הגר"א פילץ לתלמידיו: לא להתייצב בלשכת הגיוס

בישיבה אף נתלתה הודעת הבהרה, ובה מוסבר כי המודעה הקודמת לא הובנה כהלכה, וכי יש לנהוג על פי ההנחיות שנקבעו ב'מועצת גדולי התורה'.

הודעה דומה נמסרה גם מטעם מנכ"ל איגוד מנהלי הישיבות. לדבריו, המודעה נתלתה בטעות ולא נכתבה על דעת ראש הישיבה. לאחר פרסום הדברים נתלתה מודעה חדשה - ובה נכתב שלא הייתה הכוונה שלא להתייצב בצו ראשון, אלא להודיע כי הכל כפי הוראת גדולי ישראל, שלא לחתום על שום מסמך.
הגר''א פילץ תפרח תושיה ישיבות התייצבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד