כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

סוף לסאגת רשת הגנים של אגו"י: יש הסכם שליטה

לאחר דיונים הושג סיכום על השליטה ברשת הגנים של אגודת ישראל • ניצחון ליטאי: העמותה תורכב מ-6 נציגי 'דגל' ו-6 נציגים חסידיים • כל הפרטים בחשיפה בלעדית

גן ילדים. צילום אילוסטרציה: פלאש 90
גן ילדים. צילום אילוסטרציה: פלאש 90

שנתיים נותרו עד לסיום הפעלת תוכנית ההבראה ברשת הגנים של אגו"י, אך דומה כי את המשוכה הגבוהה ביותר עברה הרשת בהצלחה היום (ב), עת נחתם הסכם, ולפיו יאושרו חברי עמותה חדשה להנהלת הרשת.

בהנהלה החדשה אין בשלב זה בעלי תפקידים בשכר, מלבד יו"ר הרשת הרב יצחק רייך. חברים חדשים ימונו עם סיומה של תוכנית ההבראה. כרגע, כל מינוי וכל שינוי חייב להיעשות אך ורק באישור החשבת המלווה.

מאחורי הקלעים מתנהלים זה חודשים ארוכים מגעים בדרך להסכם, שיהיה מקובל על כל הפלגים ב'יהדות התורה' - משימה שאינה קלה כלל ועיקר. בשלב מסוים אף איימה חסידות ויז'ניץ לחבור אל 'הסיעה המרכזית', תוך השגת רוב בהנהלה.

נכון להיום נותרו מכל חברי ההנהלה הקודמת, שחלקם אינם עוד בין החיים, נציג 'הסיעה המרכזית' הרב ביננפלד, נציג 'שלומי אמונים' הרב רוזנבלום, ונציג ויז'ניץ הרב פנחם הורוביץ, הנושא בתפקיד זה כ-50 שנה, מאז הקמת הרשת.

בויז'ניץ התעקשו לשמר לעצמם את תפקיד הסגנות בשכר. ולמרות שהבינו כי בשלב זה אין הדבר אפשרי, דרשו זאת לטווח עתידי, לכשתסתיים תוכנית ההבראה. אנשי ויז'ניץ שבו והבהירו כי אין להם כל בעיה עם השליטה של 'דגל התורה' ברשת, באשר המנהל הוא איש מטעמם, אך הם דרשו את זכויותיהם המגיעות להם, לטענתם.

יו"ר ועדת הכספים ויו"ר דגל התורה, ח"כ משה גפני, סירב בשלב הראשון להסכים לדרישה. אולם משהבהירה ויז'ניץ כי היא מתעקשת על דרישותיה, וכי אם לא ייענו בחיוב היא עלולה לסגור 'דיל' עם 'הסיעה המרכזית' נאלץ להסכים.

גם מספר החברים בעמותה היה חלק מהוויכוח. בתחילה דובר על 7 חברים לכל צד: 7 ל'אגודת ישראל' ו-7 ל'דגל התורה'. בין ה-7 החסידיים הוקצו שני מקומות לחסידות גור, 2 לויז'ניץ, 2 לשלומי אמונים, ואת האחרון דרשו אנשיו של מאיר פרוש להקצות לחסידות סלונים, בטענה שגם ב'חינוך העצמאי' הייתה החסידות מיוצגת באופן בולט.

בויז'ניץ דרשו חלוקה אחרת לפיה יוקצו לכל סיעה באגודת ישראל שני נציגים, לצד שני נציגים בלבד ל'דגל התורה'. המשמעות ברורה: רוב ברור לויז'ניץ, שתוכל בכל עת לסגור דילים עם שלומי אמונים או עם חסידות גור.

מאחר ולאנשי 'דגל' אין נציג כרגע בהנהלה הישנה, לא הייתה כל בעיה ללכת על מהלך שכזה, באשר רק ההנהלה הישנה היא זו שיכולה לבצע שינויים ולבחור הנהלה חדשה.

בסופו של דבר ויז'ניץ הכריעה. הפשרה שהושגה לאחר משא ומתן מייגע הביאה להסכם החתום, ולפיו לכל צד - אגודת ישראל ודגל התורה - יהיו שישה נציגים, ללא נציג לסלונים, תוך מתן ההבטחה העתידית לחסידות ויז'ניץ באשר לסגנות.
רשת הגנים אגודת ישראל סלונים ויז'ניץ דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד