א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

ירושלים: 'העדה' במכתב נגד ה'חיידר' הכלל-חסידי

קבלת-פנים שערכו מוסדות חסידיים לברקת לרגל פתיחת שנת הלימודים, לא מצאה חן בעיני 'העדה' • "זהו יום חרפה ונאצה. לזאת תיקרא חסידות?" • וברקת? "מנאץ ה'"

ניר ברקת. צילום ארכיון
ניר ברקת. צילום ארכיון

ביממה האחרונה הופצה בשכונת מאה שערים מודעה מטעם 'העדה' בה הם תוקפים את ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, ומגדירים אותו, בין היתר, "מחלל ומנאץ ה' ומרבה חילולי שבת".

העיתוי אינו מקרי ומכוון בעיקר כלפי תלמודי התורה החסידיים בבירה, שקיבלו את ראש העיר החילוני בכבוד מלכים בפתיחת שנת הלימודים.

אין זה סוד כי בכירים ב'העדה' אינם אוהבים, בלשון המעטה, את פעילותו של ראש העיר. בכל הזדמנות, הם מפשילים שרוולים ויוצאים להתקפה ברחובה של עיר.

הפעם, לאחר שניר ברקת סייר בתחילת השבוע יחד עם מנהלי מנהל החינוך החרדי בתלמוד תורה ה'כלל חסידי' ברחוב עזרא בעיר, במוסדות ויז'ניץ ברחוב יעקובסון ובבית הספר בית יעקב החסידי ברחוב סורוצקין - החליטו שם כי זו הזדמנות נפלאה לצאת למתקפה.

"יום חרפה ונאצה", הגדירו את האירועים. "היום הזה בו נפתחו סדרי הלימודים בבתי התלמוד תורה, יום חרפה הוא, כאשר תורה הקדושה נתבזתה באופן מחפיר ומבהיל נורא מאד. כשראש העיר ירושלים, זה אשר הופך את ירושלים לצעירה בהבאת כל סחי ומיאוס גויי הארץ אל פלטרין של מלך, זה אשר השכם וערב מכריז על הפיכת העיר לתל אביב ואשר בכל כוחו ומרצו מרבה חילולי שבת ופריצות".

בהמשך נכתב: "הוא אשר נבחר לפתוח את סדר הלימודים עם ילדי חמד טהורים, בהגיעו לתלמודי התורה, ישב עם התלמידים ושוחח עמהם. היש לך חילול ה' גדול מזה אשר מנאץ ה' בא לבקר בבית תלמוד תורה ומתקבל בכבוד מלכים ע"י תלמידים לבושי חג?.

"מחובתנו למחות על כך...האם לזאת תקרא חסידות?".

עיריית ירושלים סירבה להתייחס לנושא.

גורם באגף חינוך חרדי בעירייה אמר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי ראש העיר ניר ברקת, שגם מחזיק תיק החינוך בעירייה, נוהג לבקר במהלך כל השנה בבתי ספר בעיר וכן במוסדות חינוך ותתי״ם חרדיים, מתוך כבוד ורצון לקדם את צרכי החינוך החרדי.
ניר ברקת העדה החרדית ירושלים תלמוד תורה לימודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד