כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024

נדחו כל הערעורים • דיל ברקת-מרגי יצא לדרך

הוועדה המרכיבה את הגוף הבוחר את הרבנים הראשיים בירושלים - דחתה את הערעורים • בשבוע הבא ייקבע מועד הבחירות • ה'דיל': הרב האשכנזי דתי-לאומי, הרב הספרדי הגר"י יוסף • 'דגל התורה' זועמת, בש"ס ממשיכים להכחיש את ה'דיל' • ומי הצליח למנוע את כניסתו של יועץ שר הדתות?

ישיבת הוועדה. צילום יחצ: משרד הדתות
ישיבת הוועדה. צילום יחצ: משרד הדתות



בחירת רבנים ראשיים לעיר הבירה ירושלים הפכה במהלך החודשים האחרונים לאחד הנושאים היותר מורכבים שהונחו לפתחו של משרד הדתות.

הבוקר (ג') נפל דבר: הדיל הידוע עליו דיווחנו בעבר, יוצא לדרך: דיל ברקת-מרגי.

על פי הדיל, ימונה רב דתי-לאומי לצד רב ספרדי לעיר, הגאון רבי יצחק יוסף.

מי שהתנגדו נחרצות לדיל, שהוכחש כמובן באופן רשמי הן על-ידי שר הדתות, יעקב מרגי, והן על ידי ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, הם אנשי תנועת 'דגל התורה' ובראשם ח"כ משה גפני, שאף ביקר במילים קשות את שיתוף הפעולה של ש"ס עם האפשרות למינוי רב דתי-לאומי בעיר הקודש.

'דגל התורה' אף שיגרה אל הוועדה מכתב שנוסח בידי עו"ד רענן בר זוהר, ובו תיאור של ליקויים בהליך בחירת נציגי בתי הכנסת. על אף כל זאת, עד כה לא הציגה 'דגל' כל נציג מטעמה ובמצב שנוצר לאחרונה בתוככי הציבור הליטאי, לא נראה כי יש לה סיכוי להגיע למועמד מוסכם.

הבוקר, כאמור, התכנסה הוועדה המרכיבה את הגוף הבוחר של הרבנים. ישיבת הוועדה התנהלה באווירה נינוחה במשך כארבע שעות בהן נדונו בהרחבה כל הטענות והערעורים של בתי הכנסת שלא נבחרו לשגר נציגים מטעמם לאסיפה הבוחרת, אך למרות ריבוי התלונות הן נדחו אחת לאחת.

בשבוע הבא יוחלט על מועד הבחירות הסופי.

רשמית: ש"ס לא מתערבת

ניצחון טקטי קל נרשם לעו"ד בר זוהר כאשר הצליח למנוע את כניסתו של יועץ שר הדתות, ניסים אלקסלסי, וכן של עוזר ראש העיר, טל גן צבי, לדיון. חששה של 'דגל התורה' היה כי השניים יצליחו בעצם נוכחותם להשפיע על מהלך הדיון ועל ההחלטות.

מאחורי הקלעים בש"ס מתנערים לגמרי מהטענות אודות דיל. באופן רשמי שב הגר"ע יוסף והבהיר, גם באוזני מקורביו החפצים בבחירתו של הבן הרב יצחק, כי ש"ס אינה מתערבת בבחירת הרב האשכנזי בירושלים. אלא שהבחש-רחש, כך נראה, התנהל בדרגים הנמוכים יותר ומאחורי הקלעים. טכנית נבחרים נציגי בתי הכנסת בהליך משפטי שחייב לעבור בנפה דקה את עיני היועצים המשפטיים, וביניהם את יועץ המשרד לשירותי דת עו"ד ישראל פת. מעשית, יש פה ושם אפשרות לעיגול פינות אם רק יודעים איך לעשות את זה, כדברי גורמים לא רשמיים הבקיאים בנושא.

בשיחה עם יועצו הבכיר של השר מרגי, ניסים אלקסלסי, הוא מספר כי על פי חוות דעת אותה קיבל לפני הדיון, הוא יכול היה להיכנס כמשקיף, אלא שהוא בחר שלא לעשות זאת. את השמועות אודות הדיל הוא מזים בתוקף. לדבריו, "הוועדה עשתה את עבודתה, התייחסה לכל ששת הטענות שהוגשו לפתחה, ישבה על המדוכה במשך כארבע שעות וקיבלה החלטות".

מה שברור הוא שאם אכן היה דיל, ואם נרקמה תוכנית כלשהי לשיבוץ מתאים לצד זה או אחר, הרי שהיא נעשתה בתחכום רב, וכאמור תוך מעבר מדוקדק תחת עינם הקפדנית של אנשי המשפט.
רבנים ירושלים בחירות ש''ס דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד