י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קידוש ה': חרדי שלשל כסף למדחנים ומנע דו"חות

חסיד חב"ד לא נרגע: צעיר ליטאי שילם מכיסו, עד שהפקח הצטרף לחגיגה • "שאלתי: אתה מודע לכך שאתה משלם על הרכב שלי? הוא עונה: עוד שניה אתה מקבל דו"ח"

פקח. צילום: יעקב נחומי
פקח. צילום: יעקב נחומי

את הסיפור הבא לא תקראו בתקשורת החילונית, במיוחד לא ברוח ימי ההסתה.

ביום ראשון בבוקר, ברחוב ירושלמי סואן, הבחין ניר מנוסי, חסיד חב"ד המתגורר בעיר, במחזה בלתי שגרתי: בחור חרדי-ליטאי משלשל כסף לתוך מדחני החנייה ברחוב, כדי למנוע מבעלי רכבים לקבל דו"ח חנייה.

וזה לא נגמר בזה: פקח החנייה העירוני הבחין במעשה והצטרף אליו.

מונסי, בנו של העיתונאי דידי מנוסי, שיתף ביממה האחרונה את הסיפור בדף הפייסבוק האישי שלו, ומאז כמות התגובות והלייקים עולה. יותר מ-220 אנשים שיתפו את הסטטוס, אחרים העתיקו אותו, וחלקם - יותר מ-120 בני אדם - הסתפקו בלחיצת "לייק".

וכך התרחש הסיפור על פי מונסי (לא נגענו): "מחזה מחמם לב שלא רואים כל יום. אתמול, רחוב סואן בירושלים, בשובי לרכבי החונה אני רואה בחור חרדי צעיר, ליטאי, חלק-פנים, משלשל מטבע למדחן של רכבי. אני שואל אותו: אתה מודע לכך שאתה מכניס כסף למדחן של הרכב שלי? הוא עונה: תראה, עוד שניה אתה מקבל דו"ח. ואכן, אני רואה שבמרחק שני מטרים מאתנו מתקדם לעברנו פקח עיריה, רושם דוחו"ת.

"אשריך! אני קורא לחרדי הצעיר, אך הוא כבר רץ לרכבים הבאים, להכניס מטבע לכל רכב שפג מדחנו.

"וזה לא הסוף: הפקח – גבר ירושלמי מוצק, גלוי-ראש ועתיר-זיפים – משיג את הבחור ומתחיל לתקן אותו: לא, תראה, לאוטו הזה יש מדחן תקף בחלון, להוא שם אין כסף. וכך הם הולכים ביחד והפקח מראה לבחור היכן להוסיף כסף. אני לא יכול להתאפק, הולך אליהם ואומר, עשיתם לי את היום, אתם פשוט שני צדיקים, שירבו כמותכם בישראל! אני לא צדיק, משיב הפקח, הוא הצדיק, אני רק עוזר לו".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מסרב מונסי לחשוף את שמו של הרחוב בו אירע המקרה, זאת בשל החשש כי הפקח יועמד לדין מצד העירייה.

"זה היה מרגש, מחמם את הלב", הוא אומר. "אני בדרך כלל לא מקבל יותר מ-5 לייקים על דברים שאני מפרסם בדף שלי. הפעם, זה תפס תאוצה, הבנתי שאנשים אוהבים לקרוא חדשות טובות, דברים שמחממים את הלב.

"היו תגובות חשדניות, אנשים שהגיבו שהמצאתי את זה ואולי זה בכלל לא קרה, אבל בסוף התגובות החיוביות עלו על השליליות. עם ישראל במלוא מתיקותו, זה לא חימם רק את ליבי, אלא את הרחוב כולו".
פקח דו''ח פייסבוק ניר מנוסי ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד