כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

רק שנת מאסר על תנאי לנהג שהרג אדם בתאונת פגע וברח

השופט עודד מודריק גזר שנת מאסר על תנאי לנהג שפגע באדם, הרגו והמשיך בנסיעה מבלי להגיש עזרה. אור ירוק: "על בתי המשפט להחמיר עם עברייני הפגע וברח, על מנת להרתיע את הנהגים ולצמצם את התופעה"

רק שנת מאסר על תנאי לנהג שהרג אדם בתאונת פגע וברח

תאונות פגע וברח הפכו מזמן למכת מדינה. בסוף השבוע האחרון נהרגו שלוש נשים בתאונת פגע וברח בנתניה. במהלך השנה האחרונה, הועלה רף הענישה בעוון תאונות פגע וברח ומאפשר לבית המשפט, לגזור על עבריין שהורשע בחבלה חמורה או כאשר התוצאה היא קטלנית, עד 14 שנות מאסר.
ב-25 ביולי 2012, גזר שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו, עודד מודריק, שנת מאסר על תנאי לנהג שפגע באדם, הרגו והמשיך בנסיעה מבלי להגיש עזרה ומבלי להזעיק טיפול רפואי.

ב-5 לינואר 2011, סמוך לשעה שש בבוקר, נהג הנאשם ברחוב דרך ההגנה בתל אביב, כאשר בני רוקח ז"ל, התהלך בנתיב הימני וניסה לחסום את הנתיב לטובת משאית שנסעה לאחור. הנהג לא הבחין ברוקח, ופגע בו בחלק הימני של המונית. כתוצאה מכך נשבר הפנס הימני קדמי ונגרם סדק בשמשה הקדמית. מיד לאחר מכן הסיע הנהג את המונית לאחור, עקף את המשאית והמשיך בנסיעתו ללא הגשת עזרה או קריאה לטיפול רפואי. הנהג הודה במיוחס לו במסגרת עסקת טיעון.

הנהג טען כי לא חש שפגע במשהו, שמע או ראה דבר. לטענתו טען כי "באותו הבוקר היו נוסעים שדיברו בקולי קולות ודרשו ממנו להגביר את עוצמת הרדיו", יתכן ונסיבות אלה מנעו ממנו להבחין בתאונה. מצבו של הנהג בכי רע, הוא סובל מהפרעות קוגנטיביות בתחומים של התמצאות בזמן ובמקום, קשב, עבודה, חישוב, יכולת הפשטה ועוד. במקביל הוא סובל מכריתת כליה כתוצאה מגידול סרטני, סכרת, הפרעות שינה והליכה והוא מוגדר כנכה 150% על פי קביעת המוסד לביטוח לאומי.

השופט מודריק כתב בהחלטתו כי "הערך החברתי המוגן בעבירה כפי שתואר, התפרש בפסיקת בית המשפט העליון מחייב בדרך כלל גזירת עונשים חמורים. נראה לי שלא כך הדבר בעניין דנן. הנאשם לא היה מודע למעורבותו בתאונה ולא היה מודע לפגיעה שנגרמה באדם. אכן היה עליו לדעת והוא נכשל במחדלו זה. הכישלון אינו מודע והוא פרי סוג של "התרשלות". לנאשם אין כל אחריות לכך שהמנוח נפגע ונהרג. אין לפני כל שמץ של ראיה שהיה ביכולתו של הנאשם להושיט עזרה או כי מחדלו מנע או עיכב הושטת עזרה לנפגע". השופט מודריק גזר על הנהג, שנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים, על עבירה דומה ורישיון הנהיגה שלו נפסל לצמיתות. בהעדר אחריות לתאונה, לא מצא השופט מקום לפסוק על פיצוי כספי למשפחת הנפגע.

עמותת אור ירוק: "מדי שנה מתרחשות בממוצע, כ-700 תאונות פגע וברח. מדי שנה נפגעים, בממוצע כ-1000 בני אדם בתאונות 'פגע וברח'. כ-18 בני אדם מוצאים את מותם. בין השנים2000-2011 התרחשו כ-7700 תאונות פגע וברח. מדובר בעבירה חמורה ואנטי מוסרית שבה אדם פגע באדם אחר ובחר לברוח ממקום התאונה מבלי להגיש עזרה והשאיר את הפצוע להתבוסס בדמו. על בתי המשפט להחמיר עם עברייני הפגע וברח, על מנת להרתיע את הנהגים ולצמצם את התופעה".
פגע וברח אור ירוק תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד