כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

איש 'נטורי קרתא' הרב ראובן מרצבך נעצר בהפגנה

הרב ראובן מרצבך, ממנהיגי 'נטורי קרתא', נעצר בעת שהשתתף בהפגנה נגד חילול קברים בבאר שבע • מדובר בפרוייקט של חברת 'קרסו' שזכה לאישורם של גדולי ישראל

הפגנת קברים. צילום ארכיון: יעקב לדרמן
הפגנת קברים. צילום ארכיון: יעקב לדרמן

במהלך הפגנה שהתקיימה היום (ג) במתחם בנייה של חברת 'קרסו' בבאר שבע, עצרה המשטרה את הרב ראובן מרצבך, אחד ממנהיגי פלג 'נטורי קרתא' - בחשד להתפרעות. בחקירתו סירב מרצבך להזדהות, ובשל כך מעכבת המשטרה את שחרורו.

כזכור, חברת 'קרסו' עוסקת בחודשים האחרונים בבניית קריית הממשלה בבאר שבע.

ב'אגודה למניעת חילולי קברים' פנו לחברה בטענה כי יש חשש לחילולי קברים בשטח. הם ביקשו לבדוק את השטח ואכן התגלה בבדיקה כי במקום יש קברים. בעקבות כך, שינתה החברה חלק מתוכניות הבנייה, והסכימה לקבל את הוראותיהם של אנשי האגודה, שטענו כי הם כפופים לרבנים ולהלכה. השינויים שנעשו בתוכנית הבנייה עלו כסף רב.

כמו במקרים רבים אחרים, ב'אתרא קדישא' טענו כי הפיקוח אינו מספיק, וכי במקום עדיין מתבצעים חילולי קברים. הם החלו בהפגנות שהתקיימו בתחילה בבאר שבע, ומאוחר יותר גם הפגינו נגד פרויקט אחר של 'קרסו' בירושלים.

בצר להם, פנו אנשי החברה לגדולי ישראל, וזכו למכתב תמיכה עליו חתומים הגר"ח קנייבסקי, הגר"מ שטרנבוך והגר"נ קרליץ. אך כאמור, גם מכתב זה לא מנע מאנשי 'אתרא קדישא' להמשיך בפעולות המחאה.
באר שבע ראובן מרצבך מאה שערים קרסו אתרא קדישא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד