כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מלחמת מודיעין • פארק ענבה ייסגר למבקרים חרדים?

ראש עיריית מודיעין עילית הצהיר כי האתר הארכיאולוגי המשוקם בעיר יהיה לחרדים בלבד • בתגובה מאיים ראש עיריית מודיעין: "לא נאפשר לתושבי עירך להיכנס לפארק ענבה"

פארק ענבה. צילום: zivya. ויקיפדיה
פארק ענבה. צילום: zivya. ויקיפדיה

הצהרתו של ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב גוטרמן, כי הפארק הארכיאולוגי שיוקם בעיר מיועד לחרדים בלבד, קוממה את ראש העיר מודיעין-מכבים-רעות הממוקמת בסמוך חיים ביבס.

גוטרמן אמר ל'יתד נאמן': כי האתר הארכיאולוגי המוקם בעיר "יפעל על פי משנת רבותינו, לפי מקורות ההיסטוריה היהודית השורשית המובאת מהתנ"ך, מהגמרא ומחז"ל בלבד. המתחם יהיה פתוח לציבור החרדי בלבד, אשר יהיה לו מקום ראוי שיוכל לבקר ולהתחבר לשורשי ההיסטוריה, בלא סילופים ושיבושים המצויים במקומות אחרים שיש בהם חשש לשמיעת דעות כוזבות עד מצב של אפיקורסות, חס וחלילה".

יאיר אטינגר, עיתונאי 'הארץ', מצטט היום (ג) את ביבס, המאיים כי אם גוטרמן לא יחזור בו מההתבטאות האומללה, הוא מתכוון לחסום את הפארק העירוני שבעירו למבקרים חרדים.

לידיו של אטינגר אף הגיע מכתב ששלח ביבס לגוטרמן, ובו הוא מתרה בו: "כידוע לך, לפני כשנתיים פתחנו במודיעין-מכבים-רעות את פארק ענבה, הפארק המרכזי של העיר. מאז פתיחתו מגיעים אליו אלפי תושבים המתגוררים במודיעין עילית-קרית ספר, מאחר שבעירך לא ניתן פתרון ראוי לבילוי עבור משפחות אלו. עד היום נמנעתי מלעשות אבחנה בין חרדים וחילונים המבקרים בפארק, למרות דרישות רבות של ציבור תושבי מודיעין-מכבים-רעות המרגישים כי הפארק נגזל מהם".

ביבס מוסיף ומתייחס למקרה של 'הדרת נשים' שהיה בפארק: "באחד המקרים מבקרים חרדים אף ביקשו להוריד אשה מהבמה שהשתתפה באירוע עירוני בפארק. אינני מאמין באפליה בין אוכלוסיות במדינה אך במידה והעירייה בראשותך לא תשנה החלטה זו ותמנע כניסה של ציבור חילוני לאתר המורשת בעירך, עיריית מודיעין-מכבים-רעות לא תאפשר החל מספטמבר הקרוב את כניסתם לפארק ענבה של תושבי עירך".
יעקב גוטרמן הארץ חיים ביבס מודיעין ארכיאולוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד