י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

כך תחדירו מוטיבציה בעובד • שיעור בביזנס

רוצים עסק מצליח? יצחק גפני ממליץ לכם 'לשלם' לעובדים גם במחמאות, לשתף אותם בתהליכים עסקיים - לפני ואחרי קבלת ההחלטות - ולהקשיב לדעתם • מניסיון - זה עובד

כך תחדירו מוטיבציה בעובד • שיעור בביזנס



במאמר הקודם עסקנו בחשיבות החדרת המוטיבציה לעובדים.

מעבר לכך שעובד הוא המנוע של העסק ובלעדיו סביר להניח שלא הייתם מרוויחים את כספכם, העובד הוא אחד השגרירים היותר טובים של כל עסק באשר הוא.

כדי שיהיה שגריר טוב, עליכם להחדיר בו מוטיבציה ברמה גבוהה, עד שהוא ירגיש כי מקום העבודה הוא ביתו השני, והצלחת מקום עבודתו היא הצלחתו האישית.

הפעם נתמקד בשני כללי בסיס להחדרת מוטיבציה בעובד.




חיזוק חיובי

כל הורה יודע שכדי שהילד שלו יצליח, עליו לעודדו ולתת לו חיזוק חיובי עבור כל מאמץ או פעולה מיוחדת.

למען האמת, כל אדם – ילד ומבוגר – מצפה מסביבתו שתוקיר ותבטא את הערכתה למאמצים שלו.

על אחת כמה וכמה, העובד שלך. נכון שהוא מקבל ממך משכורת, אבל האם הוא לא ראוי למילת שבח כאשר הוא נשאר שעה נוספת כדי לסדר את המחסן?

זה לא רק המילה "תודה". אדם שאין לו הכרת טובה בסיסית, אינו יכול לשרוד. הביעו הערכה כנה ואמיתית ונתינת לפעולה הספציפית אותה עשה העובד.

כל חיזוק שכזה מוכיח לעובד, כי מאמציו אינם לשווא. אני מקבל תשלום. כן, תשלום ב"מטבעות לשון" הוא תשלום חשוב וחיוני מאין כמוהו.


אל תפקד - תשתף!

שתף את העובדים בתהליכי העסק. שאל לדעתם מדי פעם, וקבל מהם משוב "בצורה חיובית" לגבי פעולות בעסק. הם ישמחו לחוות את דעתם, הן בתהליך קבלת ההחלטות והן בנתינת משוב.

כך הם ירגישו חשובים לעסק ושותפים בקבלת ההחלטה. הרגשת החשיבות יוצרת מחויבות.

בסופו של דבר, הרי העובדים מבצעים את התהליך, ואתה יכול להיעזר בעצותיהם.

אין זה אומר שעליך לקבל כל הצעת ייעול מהעובד. בכל מקרה, אתה, כמנכ"ל, מקבל את ההחלטות הסופיות. אבל אל תשכח שגם כאדם המחליט, כדאי לך מאוד לקבל זווית ראיה נוספת לפני שאתה מקבל החלטה. וממי אתה יכול לקבל, אם לא מהאנשים שחיים את העבודה ברמה יום יומית?

בהנחתת פקודות, אתה מסתכן במרמור מצד העובדים. הלא אינך מודע לפעמים להלכי הרוח ביניהם, ויתרה מזו אתה מפסיד את המשאב הכי חשוב של העסק.

שיתוף בתהליכים הוא דבר חשוב, שכן בסופו של דבר כל העסק שלכם בנוי על עבודת צוות וחובה עליה להיעשות ברוח טובה.

ואחרי הכל, אל תשכח: כאשר אתה מבקש ומקבל משוב, ספר לעובד כמה אתה מעריך את הזמן ואת המחשבה שהקדיש לייעול ושיפור העסק. זה לא מובן מאליו.

בהצלחה!

יצחק גפני ישמח לייעץ לשאלותיכם ולשמוע את סיפוריכם העסקיים. אנונימיות מובטחת. התוכן אינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי. דוא"ל: [email protected]

עובדים עסקים יצחק גפני מוטיבציה משוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד