כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

הרב ראובן מרצבך מובא להארכת מעצר

המשטרה דורשת להאריך מעצרו של הרב ראובן מרצבך, ממנהיגי 'נטורי קרתא', שנעצר אתמול בהפגנה נגד חילול קברים בבאר שבע • 'אתרא קדישא' מאיימים: "הכונו למחאות אדירות"

מעצר בהפגנה. צילום אילוסטרציה: יעקב לדרמן
מעצר בהפגנה. צילום אילוסטרציה: יעקב לדרמן

במשטרה מבקשים היום בצהריים מבית המשפט להאריך את מעצרו של הרב ראובן מרצבך, ממנהיגי פלג 'נטורי קרתא' ותושב שכונת מאה שערים בירושלים, שנעצר אתמול בהפגנה נגד חילול קברים לכאורה בבאר שבע, בחשד להתפרעות.

ארגון 'אתרא קדישא', שאנשיו עמדו מאחורי ההפגנה, מביעים זעזוע ומחאה על מעצרו של הרב מרצבך, ושיגרו מכתב מיוחד לריכוזי החרדים בארצות-הברית:

"ספר תורה שרוי בצער", נכתב בכותרת. "על דבר שמועה כי בא כי שוב יצאו רבים מיקירי ירושלים בניהם מגדולי תלמידי חכמים חברי הכוללים לעיר באר שבע למחות על חפירות הנוראות וחילול הקברים המחפיר על ידי חברת 'קארסו'"

בהמשך נכתב: "והאחרון הכביד שיתנפלו ברציחה איומה על הגאון הגדול, מיחידי סגולה שבדור, גודר גדר ועומד בפרץ, משליך נפשו מנגד, על דעת כבוד שמו יתברך רבי ראובן מרצבך שליט"א.

"אחינו תושבי חו"ל יום יום מגיעים אלו שמועות איוב על חילול וחיטוט קברי ישראל מדן ועד באר שבע....הזעיקו שמיים וארץ על חילול הקודש ועל עלבון התורה ונושא דגלה. שלחו מחאות לקונסול הציוני הכונו למחאות אדירות, לא ננוח ולא נשקוט עדי ירפה שלטון הרשע ידם המנו
וחרפת חילול הקברים תסיר מעמנו".

גורם בארגון מגדיר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את המכתב כ"נדיר": "זה דבר לא שגרתי שהארגון מוציא הודעה באופן רשמי. הדבר נעשה במקרה זה, לאחר הבנה כי נעשתה פגיעה בתלמיד חכם חשוב ללא סיבה אמיתית".

אמש התקיימה מיני הפגנה בכיכר השבת בירושלים, בה השתתפו מפגינים בודדים במחאה על מעצרו של מרצבך.

הרב ראובן מרצבך נעצר אתמול במהלך הפגנה שהתקיימה במתחם בנייה של חברת 'קרסו' בבאר שבע. המשטרה טוענת, כי העצור התפרע וגרם להפרעות בעבודות. כאמור, הוא מובא להארכת מעצרו.
אתרא קדישא ראובן מרצבך נטורי קרתא חילול קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד