כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אנשי עסקים מציעים: מימון משפטי למוהל מגרמניה

המוהל הרב דוד גולדברג יקבל סיוע משפטי ברמה גבוהה, תרומת אנשי עסקים באירופה • ומה אומר המוהל עצמו? "האנטישמיות של הגרמנים התעוררה בעקבות הפסיקה"

ברית. צילום אילוסטרצי
ברית. צילום אילוסטרצי צילום: באדיבות המצלם

אנשי עסקים באירופה הודיעו כי יממנו כל סיוע משפטי שיידרש במאבק המשפטי שעתיד לנהל הרב דוד גולדברג, המוהל המוסמך שנתבע על ידי רופא גרמני בשל פגיעה גופנית בילד שעבר ברית מילה.

מאז נודע על כוונת התביעה במדינה, פנו אנשי עסקים ל'מרכז רבני אירופה' והציעו את עזרתם.

הרב אריה גולדברג, סמנכ"ל המרכז, אמר כי "ברגע שיקבל המוהל לידיו את מסמכי התביעה נדאג עבורו לייצוג משפטי ברמה הגבוהה ביותר וזאת הודות לכמה אנשי עסקים אירופאיים שהודיעו כי יממנו כל סכום שיידרש".

בתוך כך, מאז נודע על כוונת התביעה, התראיין המוהל לכלי תקשורת ברחבי העולם ואמר כי "רוב הגרמנים הם אנטישמים, והאנטישמיות שלהם התעוררה בגלל הפסיקה על איסור ברית מילה".

עוד בנושא:
זעזוע: תלונה בגרמניה נגד רב שערך ברית מילה

הוא הוסיף כי "רוב הגרמנים סבורים שפסיקת בית המשפט עליונה לכל דבר, וכבר קיבלתי כמה פניות, טלפונים ואי-מיילים, מאנשים שאמרו לי 'זה החוק – ואם לא טוב לך אתה יכול לשוב למקום ממנו באת'. מרבית הגרמנים לא יודעים כלום על טקס המילה, והם מחברים את זה אוטומטית עם מילת נשים. הם בכלל לא מבינים מה זה", לשון חלק מדבריו.

גולדברג הביע התנגדות נחרצת ליוזמה שמקדם הרב הראשי לישראל, יונה מצגר, לפתיחת בית ספר למוהלים בגרמניה, בו מוהלים יהודים יעברו הכשרה רפואית על ידי רופאים גרמנים, במקביל להדרכה תיאולוגית מהרבנים.
גרמניה מוהל ברית מילה סיוע משפטי יונה מצגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד