כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הילדים נישאו? כך תעצבי מחדש את ביתך

זה הזמן להתמודד עם תופעת "הקן המתרוקן" • מה תעשי בחדרים שהתרוקנו? • איך תתארגני לאירוח המשפחות 'החדשות'? • קרן נוימן, מעצבת חברת נירלט, עם טיפים

צילומים: יחצ
צילומים: יחצ



רגע לאחר שהילדים פינו את הבית, זה הזמן לעצב אותו מחדש.

חדר אורחים

חדר האורחים הוא חדר המיועד לאורחים מזדמנים ולאחסון פריטים שונים. מאחר ודיירי החדר מתחלפים והאורחים יכולים להיות ילדים או מבוגרים, נשים או גברים, נצבע את החדר בצבע מזמין, נעים וביתי שמתאים לכולם כאחד. גוונים שיכולים להתאים הם: אפרסק, שמנות, לבנים שבורים וכד' הכוונה לגוונים שקטים ולא עזים.

חשוב שהחדר יהיה מאוורר ומזמין על-מנת שהאורח ירגיש בנוח. מכיוון שזהו חדר אורחים והריהוט מינימלי, זה המקום להשקיע בארון קיר גדול בו נוכל לאחסן כל מיני פריטים שלא מצאנו מקום עבורם בחדרים אחרים.

חדר כושר

חדר הכושר ביתי הוא וללא ספק פריבילגיה, וחדר בבית הנמצא ללא שימוש הוא בהחלט סיבה טובה להסב אותו לטובת חדר כושר ביתי. בבואנו לעצב את חדר הכושר הביתי שלנו, יש לבדוק תחילה את כמות וגודל המתקנים שנרצה להכניס לחדר כאשר פה יש לשים לב ולא להעמיס יתר על המידה, חשוב להשאיר מעברים נוחים בין מתקן למתקן.

רצוי לדאוג שהחדר יהיה ממוזג ומאוורר. רצוי להשאיר אור יום טבעי ולא לחסום את החלונות עם מתקנים גבוהים. בחדרי הכושר בהם האדרנלין בין כה גבוהה נמליץ לאזן את רמת אנרגיה על-ידי שימוש בגוונים ממשפחת הגוונים הקרים, כמו ירוקים מרעננים וכחולים מצננים, בכולם נבחר את הגוונים הפסטלים. לא מומלץ להשתמש בגוונים חמים (כמו כתומים, אדומים, ורודים) על-מנת לא להעמיס עוד אנרגיה וחום.

במידה ונרצה לייחד את החדר בעיצוב מעניין נשלב מלבד גוונים גם טקסטורה. הטקסטורה שתתאים לחדר כושר היא טיח ונציאנו (סטוקו). זהו טיח משחתי בגימור מבריק וחלק המקנה לקיר מראה של שיש מבריק ונקי ולכן מתאים לרענון וצינון החדר.



חדר משחקים

עכשיו, כשיש נכדים קטנים בתמונה, זה הזמן להסב את אחד החדרים הריקים בבית לחדר משחקים לטובת הנכדים שבאים לבקר.

מה שחשוב בחדר משחקים זה לנטרל את העומס שנגרם בד"כ מריבוי פריטים וצעצועים ולדאוג מראש לכמה שיותר פתרונות אחסון פרקטיים וידידותיים לילדים כדי לשמור על הסדר בחדר. ניתן לרהט את החדר בארוניות עם מגירות נשלפות ובארונות עץ או פלסטיק, המתאימים לאחסון צעצועים ומשחקים.

על-מנת לשמור על השמחה בחדר נבחר בגוונים ילדותיים ושמחים כמו ירוקים, צהובים, כחולים, רודים, כתומים וסגולים ואף נעשה שילובים שונים בניהם. בחדר המשחקים ניתן להעיז יותר מכיוון שזה אינו חדר המשמש למטרות מנוחה ושינה, אך כמובן לא לשכוח לקחת בחשבון את צבעי המשחקים והצעצועים ולא ליצור יותר מידי עומס.

על-מנת לשמור על ביטחונם של הילדים נבחר צבע קיר על בסיס מים, ידידותי למשתמש ולסביבה, לא מכיל רכיבים רעילים ובעלי ניחוח נעים.

גם בחדר זה מומלץ ורצוי לשלב טקסטורה לקיר, לחדר המשחקים מתאים על-גבי הקיר הצבוע להוסיף "כוכבים כחולים" (צבע שקוף על בסיס מים בתוספת כוכבים כחולים מנצנצים במראה מנצנץ, מרהיב וייחודי) שייתן מראה מנצנץ לחדר ויוסיף עניין ושמחה.







עיצוב מחדש חדר משחקים חדר כושר נירלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד