י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ליברמן הפתיע את ביבי: מציע להדיח את אבו מאזן

במכתב ששיגר שר החוץ לשרי האיחוד האירופי ומדינות נוספות, וללא תיאום עם ראש הממשלה, הציע ליברמן להביא את בשורת האביב הערבי גם לעם הפלסטיני

אבו מאזן. צילום: פלאש 90
אבו מאזן. צילום: פלאש 90

חוסר התיאום בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר החוץ שלו, אביגדור ליברמן, אינו חדש בפוליטיקה הישראלית. כזכור, דיווחנו על ביקורת קשה שנמתחה מכיוונו של ליברמן לעבר מטה ההסברה בלשכת ראש הממשלה על היוזמה לשלוח אזרחים לפנות דרך הפייסבוק במטרה למנוע את ביקורו של מזכ"ל האו"ם באן קי מון בטהראן.

הבוקר (ד) נחשף קטע מביך נוסף בסאגה. מתברר כי מבלי ליידע את ראש הממשלה, שיגר שר החוץ מכתב לשרי החוץ של האיחוד האירופי, רוסיה, ארה"ב וגם למזכ"ל האו"ם ובו הצעה למהלך שיוביל להדחתו של אבו מאזן, יו"ר הרשות, במטרה לחדש את המשא ומתן בין ישראל לפלשתינים.

במכתבו כתב ליברמן: "יש ברשות הפלסטינית ממשלה רודנית ונגועה בשחיתות", ואופן התנהלותה "הוביל לביקורת אפילו בקרב ציבור בוחריה. לאור מעמדו החלש של עבאס ומדיניותו שלא לחדש את המשא ומתן, דבר שהוא מכשול לשלום, הגיע הזמן לשקול פתרון יצירתי ולחשוב מחוץ לקופסה כדי לחזק את ההנהגה הפלסטינית".

עוד מוסיף ליברמן במכתבו, כי שינויי השלטון של האביב הערבי דילגו על הפלסטינים, וכי רק הנהגה פלסטינית חדשה עשויה להביא להתקדמות בתהליך השלום. "עלינו לנצל באופן מרבי את קיומן של בחירות ברשות הפלסטינית, יחד עם השינויים הכבירים בעולם הערבי, כדי להביא לשינוי רציני במערכת היחסים בין ישראל לפלסטינים".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מיהר להתנער מהמכתב.

לדברי בכיר בלשכתו, "מכתבו של שר החוץ אינו מייצג את עמדת ראש הממשלה או את עמדת הממשלה, ראש הממשלה מסכים שאבו-מאזן מערים קשיים במשא ומתן, אבל הוא מתכוון להמשיך במאמצים לקדם את הדיאלוג עם הפלסטינים", ו"ישראל אינה מתערבת בבחירות במקומות אחרים".
אביגדור ליברמן אבו מאזן בנימין נתניהו מזכ באן קי מון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד