כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ג'וב חדש לציפי לבני: מכון למחקרי ביטחון לאומי

ציפי לבני הצטרפה כעמיתה בכירה למכון למחקרי ביטחון לאומי, ותנסה להשפיע על דעת הקהל העולמית • במקביל, תקפה לבני את נתניהו במאמר שהתפרסם ב'ניוזוויק'

ציפי לבני. צילום: פלאש 90
ציפי לבני. צילום: פלאש 90



חודשים אחדים לאחר שהפסידה בפריימריז לשאול מופז, עושה יו"ר קדימה לשעבר, ציפי לבני, את הקאמבק הראשון שלה. לאחר שפרשה למשך שבועות ארוכים מהמערכת הפוליטית ולאחר שידיעות - שלא אושרו על ידה - טענו כי היא עתידה להצטרף למפלגתו של חיים רמון, החליטה לבני להצטרף כעמיתה בכירה למכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל-אביב, והיא תעמוד בראש פרויקט חדש שיעסוק בדרכים לחיזוק מעמדה הבינ-לאומי של ישראל ובדרכים להתמודד עם מסע הדה לגיטימציה המופעל נגדה.

"במסגרת פעולותי, בכוונתי להמשיך ולתרום לחיזוק מעמדה של ישראל בעולם ואני רואה במכון למחקרי בטחון לאומי הזדמנות לשלב כוחות ומאמץ בתחום זה", אמרה לבני, מי שכיהנה בעבר הן כשרת חוץ והן כשרת משפטים.

לדברי ראש המכון, האלוף (במיל.) עמוס ידלין, "אנו נמצאים בתקופה בה נדרשת ההנהגה המדינית והביטחונית בישראל לסוגיות אסטרטגיות קריטיות ומהותיות. סוגיות אשר פתרונן מושפע בין היתר ממעמדה הבינלאומי של ישראל. אנו שמחים על הצטרפותה של לבני למכון למחקרי ביטחון לאומי, שתוכל לתרום מניסיונה ומעמדה הבינלאומי ותאפשר להעמיק ולהעשיר את הדיון הציבורי בסוגיות הללו ולהציע רעיונות חדשים והמלצות בנושא חשוב זה״.

אמש (ג) פרסמה לבני מאמר באתר האינטרנט של המגזין 'ניוזוויק' ובו מתחה ביקורת על ניסיונה של ישראל להתערב במערכת הבחירות בארה"ב, כשהיא מתייחסת לביקורת שנמתחה בארה"ב על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שחיבק את המועמד הרפובליקני לנשיאות, מיט רומני, בעת ביקורו בארץ לפני מספר שבועות. "ביקרתי בארה"ב בשבוע שעבר והיה בלתי אפשרי לפספס את הרמה שאליה הגיעה ישראל כנושא במערכת הבחירות הנוכחית. זה לא היה תמיד כך".

לבני סיפרה כי בהיותה שרת חוץ הייתה עדה למחויבות העמוקה של שתי המפלגות כלפי ישראל, מחויבות שנשמרה במשך עשרות בשנים ואשר אסור שתיפגע "על ידי הפיכת ישראל לנושא בקמפיין פוליטי".

לבני הוסיפה: "היחסים המיוחדים בין שתי המדינות הם מרכיב בסיסי בכוח ההרתעה של ישראל, במיוחד מפני שזהו לא נושא התלוי בזהותו של הנשיא האמריקני או איזו מפלגה נמצאת בשלטון. היחסים בין שתי המדינות אינטימיים וכנים וכל צד מציג את דאגותיו והן הופכות לאתגרים משותפים.

"בימים שבהם הממשל בוושינגטון וההנהגה בירושלים מחליפים ביניהם עקיצות על רקע האפשרות לתקיפה ישראלית באיראן - שארה"ב מתנגדת לה - אל מול האתגרים הללו המשימה המשותפת לכל נשיא אמריקני וראש ממשלה ישראלי היא אותו הדבר. לחזק ברית של פרגמטים נגד הקיצוניים כדי לפעול יחד נגד האיומים.

"כמו בין שני חברים, קרובים ככל שיהיו, ישנם לעתים חילוקי דעות. אין זה סוד שגם בישראל יש חילוקים על המדיניות. אך הקשרים הדמוקרטיים שלנו מאפשרים לחילוקי הדעות להתקיים מבלי לסכן את השותפות האסטרטגית. מי שלא יבחרו האמריקנים כנשיא, העם בישראל ירצה להמשיך לעבוד עם הממשל כדי לחזק את היחסים בין המדינות", כתבה לבני.
ציפי לבני קדימה המכון למחקרי ביטחון לאומי אוניברסיטת תל-אביב מיט רומני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד