י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרב ראובן מרצבך בבית המשפט: "איני מכיר בכם"

בית המשפט בבאר שבע הורה לשחרר את איש ה'נטורי קרתא' הרב ראובן מרצבך ממעצר • מרצבך נעצר בחשד שחסם את הכניסה לאתר בנייה בעיר, בטענה שמתקיים בו חילול קברים

אנשי נטורי קרתא בהפגנה. צילום: ארכיון
אנשי נטורי קרתא בהפגנה. צילום: ארכיון



בית המשפט השלום בבאר שבע הורה היום (ד) לשחרר את הרב ראובן מרצבך, ממנהיגי 'נטורי קרתא' בירושלים בתנאים קשים. מרצבך נעצר אתמול בחשד להתפרעות במתחם בנייה בבאר שבע.

הרב ראובן מרצבך מובא להארכת מעצר


המשטרה ייחסה למרצבך עבירות של התנהגות פרועה במקום ציבורי, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו והסגת גבול.

על פי נציג המשטרה, מרצבך חסם את הכניסה לאתר הבניה בעיר שם הפגין נגד חילולי קברים לכאורה שנעשים שם. בנוסף, נטען כי הוא סירב להתייחס להוראות השוטרים.

עיקר הויכוח סביב שחרורו של מרצבך ממעצר הוא סירובו להזדהות בפני המשטרה והודיע כי אינו מכיר בסמכות בית המשפט.

השופט יואב עטר אמר כי עילת המעצר נגד מרצבך היא המלטות מהדין, שחרורו, לטענתו ולטענת המשטרה גם עלול לגרום לשיבוש הליכי חקירה כי לא יהיה אפשרות לאתרו.

במהלך הדיון נרשמה דרמה בתוך אולם בית המשפט כאשר מרצבך קיבל את רשות הדיבור, "אני לא רוצה לשתף פעולה בגלל שאני רוצה להצהיר שאני יהודי. אני לא רוצה לומר לבית המשפט איך קוראים לי, ב"ה אני יהודי, התורה היא הקיום של כלל ישראל. לזה נאמן, זה מחייב אותי והתורה מחייבת אותי".

הוא הוסיף: "אני לא מקשיב למי שקורא לעצמו בית המשפט, זה זיוף ומה שבית המשפט אומר לא מחייב אותי. רק לתורה אני כפוף".

על פי החלטת השופט מרצבך ישוחרר בתנאים הבאים; צו עיכוב יציאה מהארץ, יזדהה במלוא פרטיו בצורה שתניח את דעת המשטרה וגם הצגת דרכונו הצרפתי יספק. ערבויות כספיות גבוהות בניהם הפקדה בסך 10 אלף ש"ח, שתי ערבויות צד ג' בסך 10 אלף שקלים כל אחד ואיסור כניסה לעיר באר שבע למשך 30 יום.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי נכון לעכשיו מתכוון עורך דינו של מרצבך, ניר ליסטר לערער לבית המשפט על ההחלטה וככל הנראה החשוד ישאר במעצר לילה נוסף. גם עסקנים שמטפלים מרחוק בפרשה סיפרו כי לעת עתה לא הוחלט האם לעבור על עקרונותיו של מרצבך או שמא לא.

ליסטר אמר ל'בחדרי חרדים' כי, "בית המשפט גילה בהחלטתו כי הוא לא רגיש לציבור המאמינים. ההחלטה שלו אינה נכונה משפטית, ואין סיבה שהרב יקבל תנאים כה מחמירים לעומת העבירות הקלות שיוחסו לו".
נטורי קרתא בית משפט באר שבע חילולי קברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד