כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

מה חיפש אלי ישי בבית הגראי"ל שטיינמן?

למרות הביקורת הפנים-ספרדית, הגיע יו"ר ש"ס להתייעצות בחזון איש 5 • בין הנושאים שעלו על השולחן: האיום האיראני • ואפילו ה'דיל' הירושלמי לא העיב על היחסים

הגראי"ל שטיינמן עם אלי ישי. צילום ארכיון
הגראי"ל שטיינמן עם אלי ישי. צילום ארכיון

אין זו הפעם הראשונה בה מגיע יו"ר תנועת ש"ס, שר הפנים אלי ישי, אל מעונו של הגראי"ל שטינמן להתייעצויות שוטפות.

גם הביקורת הפנים-ספרדית המוטחת לעברו, ("לא מספיק להתייעץ עם הגר"ע יוסף?" – יש התוהים) לא עוצרת אותו בדרכו לבית ברחוב חזון איש 5 בבני-ברק. ואם צריך להסתתר מעיני סקרנים, הוא אפילו מוכן להידחק ולהיכנס מהכניסה האחורית של מרפסת הבית הדל.

לא רבים יודעים כי מאחורי כל פגישה שכזו עומדת שליחות של מורו ורבו, נשיא מועצת החכמים, בטח הסכמתו המפורשת. אין זה סוד כי היחסים בין שני הרבנים טובים יותר מטובים, ובנושאים רבים יש תיאום מלא בין התנועות, למרות הביקורת הפנים-ספרדית גם על כך.

אין ספק שנושא ה'דיל הירושלמי' לבחירת רב דתי-לאומי לצד רב ספרדי חרדי (הגאון רבי יצחק יוסף) עלול היה להעיב על היחסים בין שני הבתים (הקבלן-חזון איש), אך הדבר לא קרה.

הבוקר סר השר ישי אל ביתו של הגראי"ל להתייעצות נוספת. מטבע הדברים ינסו לנכס אותה לנושא האיראני. אין ספק שהנושא עלה בשיחה, שכן ברור שלגר"ע יוסף חשוב לשמוע מהי דעת הגראי"ל שטיינמן בנושא. כך גם לשר ישי עצמו. יחד עם זאת, אין כל סיכוי להוציא מילה אודות השיחה, שנערכה במשך כמחצית השעה ובארבע עיניים, הן מפיו של הרב עצמו והן מפי השר ישי, שידוע כבונקר אמיתי בנושא האיראני, כמו גם בכל נושא בטחוני רגיש הצף ועולה מעת לעת.

אפילו דובריו הצמודים לא מצליחים לחלץ מפיו מילה בנושאים שכאלו. מה גם שכל שיחה בנושא שכזה זקוקה לאישור מוקדם של השב"כ, שגם אם מוענק לשיחה עם אישיות רבנית בכירה, לא יינתן לשיחה עם משב"קים ושאר משמשים בקודש.

יחד עם זאת, אך טבעי הוא כי כל מפגש שייערך בין אישיות פוליטית בכירה לבין אישיות רבנית רצינית ינוכס אוטומטית לנושא האיראני.

בניגוד לנעשה בחצרות אחרות, אין כל דרך להאזין למדובר בחדרו של הרב שטיינמן. פעם, כשהייתה דלת זכוכית פשוטה מפרידה בין החדר לבין שאר חדרי הבית, יכולת להצמיד אוזן. אבל עם דלת הפלדלת החדשה שהותקנה בבית, אין שום סיכוי לכך.

התייעצויות מהסוג הזה, בדומה לזו שנערכה על-ידי שר החוץ אביגדור ליברמן בביתו של האדמו"ר מבעלזא, לא נועדה לקושש אצבעות לתמיכה בתקיפה או באי תקיפה, שהרי לא לח"כ ישראל איכלר ולא לנציגיו של הגראי"ל, חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב, יש אצבעות בממשלה, בטח לא בקבינט הביטחוני או ב'תשיעייה'.

מדובר בהתייעצות שהיא זכותו של כל שר בממשלה, וגם גורמים ביטחוניים מבינים זאת, ותהא ביקורתו של השר לאיכות הסביבה גלעד ארדן אשר תהיה (השבוע הבהיר כי הוא לא אוהב את העובדה לפיה רבנים מביעים דעה בנושאים שכאלו).
הגראי''ל שטיינמן אלי ישי איראן הרב עובדיה הדיל הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד