כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

מצוקת הדיור? חפשו דירה 'ירוקה'

המשרד להגנת הסביבה משיק קמפיין לעידוד הבנייה הירוקה, החוסכת לדייר אלפי שקלים בשנה במים וחשמל • המטרה: למנוע מהקבלנים לשווק דירות 'מתחזות' לירוקות

דירה. צילום ארכיון
דירה. צילום ארכיון



לא ברור עד כמה תתאים היוזמה הבאה לציבור החרדי, שמכורח המצב מנסה לעשות הכול כדי למצוא דירות במחיר לא יקר.

תחת הסיסמא "דירה בלי תקן בנייה ירוקה, היא לא דירה ירוקה", משיק המשרד להגנת הסביבה קמפיין לעידוד הבנייה הירוקה.

בתשדירים מגיע אדם בעל ראש ירוק לדירה ירוקה שכלפי חוץ נראית כמו דירה רגילה, אך למעשה מדובר בדירה משודרגת החוסכת לדייר אלפי שקלים בשנה.

במשרד להגנת הסביבה מסבירים כי בשל החיסכון הכספי המשמעותי, באחרונה התרבו המקרים בהם קבלנים מציעים למכירה דירות "המתחזות" לירוקות, אף שכלל אינן עומדות ברף הבניה הירוקה. מטרת הקמפיין היא למנוע מהקבלנים את היכולת להטעות את הציבור וליידע את הציבור כי על מנת לרכוש דירה ירוקה אמיתית, יש לדאוג שהיא עומדת בתקן בנייה ירוקה.

לדברי המשרד, "בנייה ירוקה למגורים על פי התקן חוסכת כ-30% מצריכת החשמל בדירה ממוצעת וכ-10% מצריכת המים. בנוסף לחיסכון הכספי, דירות שנבנו לפי תקן בנייה ירוקה הינן בריאות יותר ואינן מכילות צבעים ודבקים הפולטים חומרים רעלים חודשים רבים לאחר סיום הבנייה. בנוסף, ניתן לציין את השפעתה החיובית של התאורה הטבעית על הדיירים ואת שיפור איכות האוויר בתוך המבנה כתוצאה ממערכות מיזוג אוויר משופרות. חברות נדל"ן מובילות כדוגמת שיכון ובינוי וחנן מור הודיעו למשרד להגנת הסביבה כי יבנו את הפרויקטים החדשים שלהן בהתאם לתקן הבנייה הירוקה שקידם המשרד. המשרד מוביל פעילות לחייב בעתיד קבלנים לבנות רק לפי תקן הבנייה הירוקה".
המשרד להגנת הסביבה דירה ירוקה מצוקת דיור תקן חיסכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד