כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הרב ברנד בעד תקיפה באיראן: "פרס הלשין על ישראל"

הרב יצחק ברנד מביע תמיכה בתקיפה באיראן • "צריך להתקיף את איראן במהרה ולא להמתין לארה"ב. הם מאיימים ומכינים עצמם להשמיד חלילה את כל ארץ ישראל"

נשיא איראן ו'ידיד'. צילום ארכיון
נשיא איראן ו'ידיד'. צילום ארכיון

חוות דעת הלכתית מפתיעה נשמעה השבוע מפי הרב יצחק ברנד ובה תמיכה לתקיפה באיראן.

לדברי הרב, "צריך להתקיף את איראן במהרה, משום שהם מאיימים ומכינים עצמם להשמיד ח"ו את כל א"י, ולא להמתין על ארה"ב, וכל יום שעובר הסכנה יותר גדולה, כי מכינים יותר נשק, אלא להתקיף ולא לפחד משום דבר".

בדבריו מביא הרב גם אסמכתות הלכתיות לדעתו כמו בעל הטורים ריש פרשת כי תצא כי תצא "צא עליהם ואל תניחם לבוא עליך, פן ישחיתו הארץ" או מה שאמרה התורה "הבא להרגך השכם להרגו".
הרב אף מביא את המעשה על אסא מלך יהודה שהוקתף ממלך ישראל בעשא והלך אסא וביקש מבן הדד מלך ארם להתקיף את בעשא ונתן לו כסף על זה, והמלך בן הדד עשה והתקיף את בעשא והצליח בזה, ואז נענש אסא על זה מכיוון שהיה צריך בעצמו להלחם עם בעשה ולא לקבל עזרה מן הגוי. הטענה על אסא היה משום שהיה צריך לסמוך על מה שהיה כבר קודם, שהקב"ה עזר לו לנצח את הכושים והלובים, וממילא היה צריך לבטוח בהקב"ה שגם עכשיו ינצח".

אומר הרב: "ואפשר ללמוד מכאן ממה שדנים כעת אם לתקוף את איראן או לא, שבודאי צריך להתקיף, והרי אנו ידועים שבכל מקום שעם ישראל נלחם בדורנו הצליחו, וכל הכישלונות היו רק בזמן שלא לחמו או נתקפלו, במלחמת השחרור ובמלחמת ששת הימים נצחו והכל בעה"י ובמלחמת יום כיפורים (תשל"ה) מתחילה שלא רצו ללחום, הפסידו, וכשהתחילו ללחום נצחו במלחמה, וכן במלחמת עופרת יצוקה היה הצלחה ורק לצערנו הפסיקו באמצע. וכן ההתקפה על כור העיראקי י' תמוז תשמ"א הצליח וכן ההתקפה על כור הסורי בתשס"ז הצליח. וכן במלחמת שלום הגליל שכבשו חלק גדול של לבנון היה הצלחה גדולה, ורק אח"כ נסוגו ונתקפלו.

"ואם כן רואים מכאן שכמו שהקב"ה עזר במלחמות הקודמות, אנו צריכים לסמוך על הקב"ה שיעזור במלחמה הזאת ואין לסמוך על ארה"ב, וכמו שגם אסא נענש שסמך על הגוי, ואף שבסוף גם השתדלות הזאת הצליח, מ"מ נענש וקיבל נזיפה מן הנביא, כי אין לסמוך על הגוי.

"וכן עתה אין לסמוך על ארה"ב, כי הם עושים רק לצורך עצמם, וזה נקרא חילול השם אם סומכים על הגוי אלא יש לפעול בעצמנו וזה נקרא שסומכים על הקב"ה. (זכרוני במלחמת המפרץ הראשונה כשהאויב העיראקי הכריז שיפציץ את א"י (קיץ תש"נ), אז ארה"ב שתק ולא עשה שום דבר ורק כשעיראק כבשו את כווית והיה סכנה לנפט העולמי, (חורף תשנ"א) אז התערב ארה"ב, ורואים מזה שהם לא דואגים בשבילנו אלא בשביל עצמם.

"ומה שיש שטוענים שאם יתקיפו את איראן אז יתקיפו האויבים כאן, הוא פשוט טענה שאין בו ממש, אלא אדרבה אם לא יתקיפו את איראן אז הם יתקיפו כאן בודאי, כי הרי כל יום מדבר הצורר על זה מפורש והוא מכין את הפצצות הגרעין למען זה, וזה מציאות של מלחמה, שצריך לצמצם כח האויב אף אם לא יכולים לגמור אותו לגמרי".

הרב מסיים את דבריו במתקפה נגד נשיא המדינה, שמעון פרס. "אל תשמעו דברי הנשיא שמעון פרס שמתנגד לתקיפה, הוא זה שהתנגד להפצצת כור של עיראק, הוא זה שהלשין על עם ישראל אחרי מלחמת שלום הגליל בענין סברה ושתילה, הוא זה שתכנן הסכם אוסלו להחריב חלקי א"י ולמסור לאויב, והרשימה ארוכה, ואם הולכים בדרכו יחריבו ח"ו את כל א"י, אלא צריך לעשות מה שכתוב בתורה".
הרב יצחק ברנד שמעון פרס איראן גרעין תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד