י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גאון או מניפולטור? • אוסדיטשר על ביבי

מה עושים כשיש צורך להעלות את מחירי הדלק והעם יוצא לרחובות? ראש הממשלה מצא פיתרון יצירתי: האיום האיראני • תרגיל מבריק או מלחמה אמיתית בדרך?

גאון או מניפולטור? • אוסדיטשר על ביבי

בזמן האחרון, גובר המתח בגזרה האיראנית: ראש הממשלה מעביר מסרים לציבור, הן באופן מוסווה והן בצורה ישירה, אודות הפעולה שיש לנקוט נגד האיום האיראני. לדבריו, תוצר הלוואי של ההכנה לתקיפה הינה עליית מחירים רוחבית בכל הענפים. הכל בשם ההכנה לתקיפה.

גם פיקוד העורף פצח בתרגילים. מסרונים הועברו לתושבים באמצעות המכשירים הניידים, מחסני החירום לריענון המסכות נפתחו לכל דורש - והיד עוד נטויה.

ארה״ב מתנגדת לתקיפה באופן תקיף ובלתי מתפשר, אך באופן תמוה ראש הממשלה בשלו, אף במחיר של קרע קשה עם הממשל האמריקני שהתחייב כי לא יתן לתוכנית הגרעין האיראני להתממש. הרי כל בר דעת מבין שהאיום האירני לא מסכן רק את מדינת ישראל כי אם את העולם כולו.

אכן, ברור כי אין להקל ראש באיום האיראני, אך ברור כי אם העולם וארה״ב לא יסכימו לתקיפה ולא יסייעו באופן פעיל במיגור ״הבעיה״, הסיכוי כי מדינת ישראל תוכל לטפל בבעיה האיראנית לבדה הוא אפסי. המחיר של תגובה הן מאיראן והן משכנינו לא תאחר להגיע.

אך ראש הממשלה בשלו.

במחשבה שניה ומטרידה, יתכן מאוד כי ראש הממשלה מצא את ה"פיתרון״ לכל הבעיות הכלכליות אשר הגיעו לפתחו. ברור היה לו כי ציבור המחאה החברתית לא יתן להעלאת מחירי החשמל, הדלק ויתר מוצרי היסוד ללא מחאה חריפה וקשה אשר עלולה אף לסכן את כסאו.

להזכיר, לפני מספר חודשים, ביקש שר האוצר להעלות את מחירי הדלק, אך לאור מחאת הציבור, מנע זאת ראש הממשלה ברגע האחרון. יועציו, כך נראה, הבהירו לו כי הציבור לא ישתוק בבחירות הבאות על מהלך כזה.

ראש הממשלה חיפש פיתרון יצירתי לבעיותיו התקציביות, ומצא באיום האיראני את הפיתרון. הרי לא יקום אדם שפוי ויסכן את ביטחון המדינה תוך השמעת ביקורת על מדיניות העלאת המחירים.

הדיבורים הרבים והפומביים על מלחמה ועל דרכי הפעולה היו צריכים - ברגע האמת - להתנהל בסודיות ולא באמצעי התקשורת, שכן במידה ויש כוונה אמיתית לתקיפה, סיכויי ההצלחה מבוססים לפני הכל על הפתעת היריב.

רק ימים יגידו האם מדובר בתרגיל כלכלי מבריק או חלילה במלחמה אמיתית הממשמשת ובאה.

כך או כך, הנטל כולו עלינו.
מחאה חברתית מחירים משה אוסדיטשר דלק איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד