י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"הם חיסלו אותי" • אני מאשים, גרסת דודי אפל

• "לא רק המשפט, גם פסק הדין היה מושחת" • "חרדי זה לא דבר אהוד. אבל אני אף פעם לא חיפשתי להיות נחמד" " אני קם ב-11 בלילה ולומד עשר שעות עד הבוקר"

"הם חיסלו אותי" • אני מאשים, גרסת דודי אפל



"שלוש שנים עוברות מהר ואני גם מעריך שבחצי השנה הקרובה יקרו במדינה דברים שלא ישאירו אותי שם כל כך הרבה זמן", כך אומר איש העסקים החרדי דודי אפל, בשבוע בו נכנס לכלא מעשיהו בשל עבירות שוחד בהן הורשע, בראיון למוסף 'סופשבוע' של 'מעריב', שחלקים ממנו הגיעו ל'בחדרי חרדים'.

להלן קטעים מתוך הכתבה של שרי מקובר בליקוב:

ב-1990 החליט אפל לחזור בתשובה. "כיוון שאני איש אמת, כשהאמת התגלתה לי, הלכתי אחריה. חבר הביא לי את ספר הזוהר. קראתי בו 25 דקות והתחלתי לרעוד מעוצמת הפסוקים. מאותו יום חיי השתנו. שאלתי אינספור שאלות ועל כולן קיבלתי תשובות.

"אני זוכר שיצא לי להכיר איש טוב לב באופן בלתי רגיל שסבל סבל גדול. שאלתי, זו תורה וזה שכרה? אז הראו לי בחלום שיש לזה סיבה ואמרו לי, ההוכחה שלך תהיה שתקום למחרת בבוקר עם שלושה נקבים באוזן. התעוררתי והרגשתי דם באוזן. שאלתי את אשתי, מה את רואה? והיא ענתה, שלושה נקבים עם דם".

"חזרתי בתשובה בלי קשר להתדיינויות המשפטיות"

• למצבך המשפטי לא היה חלק בהחלטה לחזור בתשובה?

"אנשים אמרו, פתאום הוא נהיה חרדי, הולך עם השחורים, 'אריה דרעי אנד קומפני'. אבל אני חזרתי בתשובה בלי קשר להתדיינויות המשפטיות, כשהייתי בשיא עסקי. נכון, חרדי זה לא דבר אהוד. אבל אני אף פעם לא חיפשתי להיות נחמד".

גם היום אפל ממשיך לעבוד ביזמות ובנייה, אם כי לדבריו מרבית יומו מוקדש ללימוד. "אני מתעורר ב־11 בלילה ולומד עשר שעות עד הבוקר. אחר-כך אני מתפלל, לומד עוד כמה דפי גמרא והולך לעבודה. אני ישן שעתיים ביממה, לפעמים אפילו פחות".

"את יודעת איזה עונש נותנים במדינת ישראל על עבירות שוחד? ולא עבירות שוחד מהסוג שלי, שהן סיפורי סבתא, לא מיני ולא מקצתי. אני מדבר על עבירות שוחד כבדות, שהעונש עליהן הוא שנה, לכל היותר שנה וחצי בכלא. לי נתנו שלוש וחצי שנות מאסר. בגלל שלא היה להם ממש, אמרו לעצמם, ככל שניתן עונש חמור יותר, הציבור יבין שהמקרה של דודי אפל קשה יותר. לא רק המשפט, גם פסק הדין היה מושחת".

"אני לא מחפש חמלה ולא מפחד מאף אחד"

• איך אתה מתכונן לתקופת המאסר הממושכת?

"כלא זה קל למי שמכניס וקשה למי שנכנס. אבל האמת שלי נותנת לי כוח. אני לא מחפש חמלה ולא מפחד מאף אחד. כשאני מסתכל בראי בבוקר, אני שלם עם עצמי לגמרי. לא תשמעי אצלי בכיות וגם לא קריאות של צער.

"נכון, כלא זה לא פשוט, במיוחד לאשתי ולילדיי. אבל במשפחתי יודעים מי זה הבעל, האבא, הסבא והחותן שלהם, והידיעה מעניקה כוח.

"יש לי משפחה מקסימה, חמה ומלוכדת. יש לי אישה מדהימה. היא המעיין שממנו אני שואב את הכוחות להתמודד עם רדיפה שנמשכת 30 שנה. חברי הרבים ביקשו ממני להצטרף אלי וללוות אותי לכלא, אבל אשתי סירבה לכך. היא אמרה לי, תיקח שני נגני כינור שילוו אותך כדי שתיכנס בשמחה וגם כשתצא, תצא בשמחה".
דודי אפל כלא שוחד מעשיהו נדל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד