י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

קוקה-קולה מציגה: 24 זמרים שרים 'שבת קודש'

קוקה קולה הציגה ללקוחות בקשה: תאתגרו אותנו • אז הלקוחות בחרו את שירי השבת הכי טובים והמבצעים המועדפים • כך הופק אלבום יוקרתי בהשתתפות עשרות זמרים • להאזנה

קוקה-קולה מציגה: 24 זמרים שרים  'שבת קודש'

בשבועות האחרונים זכה עולם המוסיקה היהודית לנכס מוזיקלי שטרם היה כמוהו: דיסק קול השבת – הפקה ייחודית וראשונה מסוגה בעולם, המכנסת את שירי השבת המרגשים ביותר שנבחרו ודורגו על-ידי הציבור הרחב במסגרת מצעד שירי השבת שערכה קוקה-קולה,לאוסף מיוחד במינו.

האלבום מצורף במתנה למארז שמינייה חגיגי ומעוצב של "קוקה-קולה" הנמכר ברשתות השיווק ברחבי הארץ.

כמיטב המסורת של קוקה-קולה, הדיסק החדש הינו הפקה מקצועית ומושקעת בהיקף חוצה יבשות. השירים בדיסק זכו לביצועים בלתי נשכחים של גדולי הזמר החסידי בארץ ובעולם, שלקחו חלק בפרוייקט הייחודי. הקלטות השירים נערכו במקביל בשמונה אולפנים ברחבי העולם וכוללות את עשרת השירים הנבחרים בעיבודים חדשים ומפתיעים ובביצועים מרגשים במיוחד

הפקת דיסק שירי השבת משתלבת באופן מושלם באסטרטגית השבת שמובילה קוקה-קולה כבר כמה שנים במגזר כחרדי, ומתחברת לעונג שבת מהפן המוזיקלי שלו.



האוסף, שסומן מיד ע"י אושיות המוסיקה החסידית כפנינה מוזיקלית אמיתית, כולל בין השאר את השיר "אין ערוך" שהגיע למקום הראשון במצעד וזכה לעיבוד חדש ולביצוע מרטיט של הזמר אפרים מנדלסון בליוויו של ילד הפלא איתמר הומינר. שיר אהוב נוסף שזוכה בדיסק להפקה מדהימה שטרם הייתה כמוה, הוא השיר "שבת קודש" – כל העולם שר ומתכונן לשבת. 24 זמרים מבצעים יחדיו את השיר המרגש, שבוצע במקור ע"י אברהם פריד, בביצוע שמאחד ז'אנרים, סגנונות וקהילות.

אין ספק שכל הדיסק כולו מציג חגיגה מוזיקלית אמיתית בניחוח שבתי, אבל ההפתעה הסנסציונית מכולן, הוא השיר הפותח "אנא מלך", המציג שיתוף פעולה ראשוני ומרגש של שניים מענקי המוסיקה החסידית בעולם: מרדכי בן דוד וליפא שמעלצר בדואט בלתי נשכח.

רשימת השירים והמבצעים המרכיבים את הדיסק, מציגה את טובי המעבדים והמבצעים תחת קורת גג אחת, שלמה טויסיג, יוני שלמה, אברימי רוט, משה רוזנברג, אפרים מנדלסון, גלעד פוטולסקי, יואלי דיקמן, שלמה ברונר ועוד רבים וטובים.

כל אנשי המקצוע שלקחו חלק בפרויקט הייחודי ציינו כי התרגשו להיות חלק מהפקה מרשימה כל כך ולתרום מקולם ומניסיונם לטובת אוסף שירי השבת שיהפוך לנכס מוזיקלי בכל בית יהודי. שוחחנו עם כמה מהם, כדי לשמוע על השותפות בפרויקט הייחודי מנקודת המבט שלהם:

אפרים מנדלסון: "אין ערוך" זה שיר שאני מאוד אוהב ומתחבר אליו ומשתדל לשיר אותו בכל אירוע בו אני מופיע. שמחתי לשתף פעולה עם שלמה ברונר המעבד של השיר, שעשה עבודה מדהימה. גם החיבור עם ילד הפלא איתמר הומינר היה מיידי. אני מאוד אוהב לבצע דואטים עם ילדי פלא, ולאורך כל הקריירה שלי מופיעים דואטים עם ילדי פלא כמו עמית ליסטוונד, דודי הרץ ואלישמע אריכא, כך שהעבודה המשותפת היתה לי לעונג. אני מוכרח לציין שלמרות גילו הצעיר איתמר הוא מקצוען גדול והעבודה איתו באולפן הייתה חוויה גדולה".

רולי דיקמן: "זכות גדולה נפלה בחלקי לבצע את אחד משירי השבת הוותיקים, ואחד הלחנים של ר' בן-ציון שנקר שמרגשים אותי באופן מיוחד, "מזמור לדוד". זה החזיר אותי לימיי בישיבה, לאווירת השולחן שבת עם כל החברים השרים ביחד בדביקות גדולה. אני חייב לציין שמאז שביצעתי את השיר, ההכנות שלי לקראת שבת הפכו לחוויה הרבה יותר מרגשת".

יוני ברגר: "הרגשתי מחויבות גדולה להיות זה שמבצע את אחד הניגונים הכי וותיקים בפרוייקט "אשת חיל". שיר שבמקור ביצע ר' בן-ציון שנקר ומאז לא בוצע אף פעם מחדש. היה לי הכבוד והעונג לעבוד עם גלעד פוטולסקי, מוסיקאי בחסד עליון,שנתן לי הרבה רעיונות בכדי שאוציא מעצמי את המיטב. וב"ה אני מסופק מהתוצאה. וכך גם המאזינים , אם לשפוט מהתגובות באירועים בהם אני מופיע מידי ערב".

עויזר דרוק, איש צוות התיאום וההפקה: "שמחתי להיות מופקד על מלאכת ההתאמה בין האמנים השונים לשירים, במטרה להפיק את התוצר האיכותי והמרגש ביותר. למשל יוני שלמה הוא חסיד חב"ד, אז אך טבעי שישיר שיר חב"די כמו "אנעים זמירות". משה רוזנברג, חסיד סערט-ויזניץ. מבצע את "קה ריבון" שהוא לחן עתיק יומין של החסידות. אברימי רוט, זמר קומזיצים ידוע ומבוקש, מבצע כמתבקש את "רחם בחסדך" הידוע. נקודה מאוד מעניינת היא, שזמרי החתונות הכי צעירים שמשתתפים בפרוייקט רולי דיקמן ויוני ברגר מבצעים את השירים הכי וותיקים בדור הזה "מזמור לדוד" ו"אשת חיל". השיר "שבת קודש" נחשב לנכס לצאן ברזל של המוסיקה החסידית בכלל ושל שולחן השבת בפרט, אבל חיפשנו משהו שיחדש ויפתיע, כך עלה הרעיון לחבר לשיר אחד עשרים וארבעה זמרים מגדולי הזמר החסידי בארץ ובעולם.

ואיך אפשר שלא לציין את החיבור המיוחד והראשוני בין מרדכי בן דוד וליפא שמעלצר ב"אנא מלך", שהוא בעיני גולת הכותרת של הפרוייקט. שיתוף פעולה מרגש שבשילוב עם העיבוד החדש הניב דואט מדהים, מהיפים שיצא לי לשמוע.

העיבודים והקלטות השירה של האמנים, התבצעו בשמונה אולפנים שונים בארץ ובחו"ל. מה שהפך את העבודה לפרויקט טראנס-אטלנטי ומאתגר, שהשותפות בו העניקה לי סיפוק אמיתי."

הדיסק, שהפצתו החלה רק לפני כשבועיים, כבר מתנגן באלפי בתים וזוכה לתגובות נלהבות במיוחד. אין ספק ששירי השבת האהובים זכו כאן להפקה מרשימה ומענגת שצליליה ימשיכו להדהד לאורך שנים.
קוקה קולה מוסיקה חסידית שירי שבת אחדות זמרים חסידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד