י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

כך תתאפרי בפעם הראשונה • אוסף טיפים

מתאפרת בפעם הראשונה בחייך? • מה להדגיש ומה לטשטש? • ומה תשימי בתיק האיפור החדש? • ירין שחף, מורה ומנהל בית ספר למקצועות האיפור עם כל המידע

מוצרי איפור. צילום: יעקב נחומי
מוצרי איפור. צילום: יעקב נחומי



נכנסת לתקופת השידוכים, את מתארגנת לאירוע או פגישה ומעוניינת להתחיל להתאפר. רגע לפני שאת מתחילה במלאכה, כדאי שתקראי את הכתבה הבאה.

• איך להתאפר לראשונה?

"בגילאי עשרים פלוס נדרש איפור מינימאלי. לרוב עור הפנים בגיל זה נראה זוהר ובריא, ההמלצה היא על איפור קליל שמטרתו להדגיש את תווי הפנים ובמקסימום לטשטש מעט פגמים.

"הברשת ריסים עם מעט מסקרה, אפשר גם בגוון טבעי, עיפרון עיניים צבעוני או בגוון טבעי ושפתון בגוון עדין - זהו. אין צורך להעמיס כמויות, זה נראה רע, זה מבגר ולא נכון. המטרה היא יצירת מראה רענן עם נגיעה אופנתית קלה, זה הכול.

"מנגד חשוב מאוד לאבחן את סוג העור ולבצע טסטים קטנים כדי לבדוק את תגובתו למוצרי האיפור השונים. בעיקרון, רצוי להשתמש במוצרים היפו אלרגיים ברישיון משרד הבריאות".

• ממה יש להיזהר?

"חשוב מאוד לא לחלוק תכשירי איפור עם שותפות. פעולה זו עלולה לגרום להדבקה של דלקות עיניים או גירויי עור. גם השימוש בטסטרים המוצגים בדוכני האיפור חייב במשנה זהירות, אל תנסי על שפתייך את שפתון הטסטר הוא עובר מפה לפה וצובר בקטריות. נסי אותו על כף גב היד וקרבי היד אל השפתיים כך תוכלי לראות באם את אוהבת את הגוון. כנ"ל גם לגבי עפרונות עיניים".

• מה כדאי שיהיה בתיק איפור?

1. מברשת לסירוק גבות.

2. מסקרה שחורה או שקופה.

3. צללית או עיפרון עיניים בגוון אופנתי.

4. סומק.

5. מייק אפ – לכיסוי דק ועדין.

6. שפתון בגוון מעודן.

• איך לעשות זאת צעד אחר צעד ?

לפני הכול יש למרוח קרם לחות מרגיע לפנים ולהתאימו לסוג העור.

א. מייק אפ נוזלי קליל דק ונטול שומן מומלץ לעור צעיר ועדין הוא גם מתאים במיוחד לסובלות מפצעונים, או ברק שמנוני על הפנים.

ב. יש לקבע את המייק אפ בעזרת פודרה שקופה דחוסה או אפילו בטלק רפואי במקרה של עור שמנוני במיוחד, אלה ייצרו מראה אחיד ומאט.

ג. לאיפור העיניים משתמשים בעיפרון היפו אלרגי (תופעה נפוצה ולא נכונה היא למסגר את העין בעיפרון שחור דבר שמקטין מגודלה של העין, מה גם שהעיפרון נמרח, נוזל במהירות והתוצאה גסה).

ד. בגיל הצעיר נכון מאוד להשתמש בעפרונות צבעוניים בהירים אופנתיים, אלה ייצרו תחושה של עין גדולה ומוארת. ניתן לשלב שני גוונים כאשר החלק התחתון של העין בצבע הכהה יותר מבין השניים.

ה. לגבי שימוש בצלליות יום יומי: גוונים רכים של פסטלים (צבעי גלידה) מתאימים מאוד.

ו. לשפתיים ביום יום השתמשי בגלוס מעודן.

ז. בכל מקרה אסור לישון עם איפור ויש להקפיד על הסרתו המלאה טרום השינה, עור צעיר נוטה לספוח חומרים שעלולים בעתיד לגרום לקמטוטים טרום זמנם.

ח. זכרי את הכלל - בגיל הצעיר כל המוסיף גורע (ובעיקר מבגר).

• מדוע חשוב לנקות היטב את הפנים ולהסיר את האיפור לפני השינה?

"במהלך היום עור הפנים סופח לכלוך (גם אם זה לא נראה). פיח ואבק נצמדים ועלולים להיספג. שגרת טיפוח וניקיון לעור הפנים חשובה, ויש להיעזר בסבון, גל ניקוי או תרחיץ לפנים.

"אסור לישון עם איפור!!!! גירויי עור וחצ'קונים עלולים להופיע בעקבות אטימת הנקבוביות. ניקוי בחלב פנים הוא אידיאלי מאחר והוא גם מעניק לחות. לאחר הניקוי בחלב פנים ניתן להתרענן במי פנים שיותירו עור נקי לחלוטין ויסירו כל שאירית איפור ולו גם הקטנה ביותר".
איפור ירין שחף ניקוי מסקרה סומק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד