ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מוסקבה: ישיבת 'תורת חיים' עלתה בלהבות • צפו

פועלים מקומיים שעסקו בעבודות ריתוך גרמו להצתת המבנה בו היה השנאי הראשי של החשמל • בנס נמנעה התלקחות מיכל דלק ענק סמוך • קרן מיוחדת הוקמה לכיסוי הנזקים

זירת האירוע
זירת האירוע

שריפה פרצה אתמול (ה) בשעות אחר הצהרים בישיבת 'תורת חיים' במוסקבה. תלמידי הישיבה שהבחינו בשריפה - נלחמו בלהבות בחירוף נפש, אולם ללא הצלחה. רק כעבור כ-45 דקות הגיעו כוחות הכיבוי של פרברי מוסקבה מתחנת רמינסקי, ומנעו את התפשטות הדליקה.

מבדיקה ראשונית עולה כי פועלים מקומיים שעסקו בעבודות תחזוקה וריתוך - פעלו ברשלנות, והאש כילתה את השנאי הראשי של החשמל בישיבה. מערכת ההסקה. גנרטור החירום ומשאבת המים.

החשש היה שמא יתלקח מתקן הדלק הענק של הישיבה, מה שהיה גורם ל'מגה שריפה' באיזור כולו. בנוסף, הישיבה ממוקמת במעבה יער, ואך בנס לא התפשטה האש לעצים הסמוכים.

נשיא 'ועידת רבני אירופה', הגאון רבי פנחס גולדשמידט, הכריז על הקמת קרן הצלה מיוחדת יחד עם הנהלת הישיבה לתיקון הנזקים הנאמדים במאות אלפי דולר. "תלמידי הישיבה נותרו כעת ללא מים, הסקה וחשמל והחורף הרוסי בפתח, עלינו לעשות הכל בכדי לתקן את הנזקים ולאפשר לפנינת התורה של רוסיה להמשיך", אמר הגר"פ גולדשמידט.

ישיבת 'תורת חיים' בנשיאות הגראי"ל שטיינמן נוסדה במוסקבה בשנת תשמ"ט על ידי הגר"מ סולובייצ'יק זצ"ל, והיא מונה כ-100 תלמידים. בראשות הישיבה עומד הגאון רבי משה לבל. מרבית תלמידי הישיבה ממשיכים בלימודם בישיבות בישראל ובארה"ב.

















שריפה מוסקבה גולדשמידט תורת חיים ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד