י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

שיר בכורה ל'שיר חדש': 'ותצילני מיצר הרע' • להאזנה

כמו כל הרכב חתונות, גם להקת 'שיר חדש' בוחרת להגיש שיר חדש פרי יצירת חבריה • שלא תעלה קנאת אדם עלי: לחנו של אלישע בירנבאום, האיש על הגיטרה וכתיבת התזמורים של הלהקה

שיר בכורה ל'שיר חדש': 'ותצילני מיצר הרע' • להאזנה

כבר חצי עשור שלהקת 'שיר חדש', להקת בוגרי הישיבה הגבוהה בבית אל, מרקידה בשמחות ואירועים.

החברים, שמעט כולם למדו יחד במקביל בישיבה ואף נגנו יחד לא מעט, מצאו עצמם מקימים להקה. תחילה הסתגרה החבורה במקלט צר מידות, בישיבת "בני צבי" הסמוכה. החזרות היו מרעישות וקשות, אך הדחף לנגן ולבטא את הכישרון גבר על התנאים הקשים.




תחילה ניגן ההרכב המאולתר באירועים פנימיים בישיבה בפורים, חנוכה, אך תוך זמן קצר צמח והיה להרכב מוזיקלי חזק, כבש בסערה את עולם הישיבות ומנגן כעת על בסיס כמעט יומיומי בחתונות ברחבי הארץ. כמחצית מחברי הלהקה עוסק בחינוך, החלק האחר פשוט יושב ולומד תורה.

השיר הראשון 'יהי רצון', הולחן ע"י גיטריסט ומעבד הלהקה, אלישע בירנבאום.

המילים מתוך תפילת השל"ה הקדוש "יהי רצון מלפניך ה' אלוקינו ואלוקי אבותינו שלא תעלה קנאת אדם עלי ולא קנאתי על אחרים שלא אכעס היום ושלא אכעיסך ותצילני מיצר הרע ותן בליבי הכנעה וענווה".

"כבר שנים שאני מתפלל את המילים הללו מתוך חיבור עמוק", מספר המלחין, "אין כמעט אדם דתי שאינו נפגש עם תחושות גבוהות, לעיתים תסכולים עמוקים, הנובעים מרצון גדול להתעלות בעבודת ה' הנשברים בעת מפגש עם הרצונות החומריים.

"כולנו מבטיחים לעצמנו בכל שנה ביום כיפור שנהיה יותר אדיבים וישרים כלפי זולתנו, שנקפיד בקיום המצוות ולימוד התורה. אך עוברים יום יומיים ואנו נופלים לכעס, לקנאה, תאוות כבוד או תאווה חומרית אחרת ולא מבטאים בפועל את רצוננו האמתי! בתפילה זו אנו זועקים לבורא עולם שיביט אל רצוננו האמתי ויעזור לנו להתגבר על המכשולים בדרך".
שיר חדש אלישע בירנבאום מוסיקה יהודית שירים מידות טובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד