כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לקראת פינוי מגרון • יעלון: "להיערך להתנגדות משמעותית"

פסיקת בית המשפט לא הותירה לממשלה ברירה: בימים הקרובים יפונה מאחז מגרון, ותושביו יעברו לגבעת היקב הסמוכה • במערכת הביטחון נערכים לתרחיש של פינוי אלים

פינוי מתנחלים. צילום ארכיון: יצחק ליוש
פינוי מתנחלים. צילום ארכיון: יצחק ליוש

ראש הממשלה, בנימיו נתניהו, פתח את ישיבת הממשלה השבועית בהתייחסות לפינויו הצפוי של המאחז מגרון.

"נכבד את החלטת בית המשפט ובמקביל נמשיך לחזק את ההתיישבות. עשינו זאת בבית-אל ונעשה זאת גם במגרון. הקמנו כבר את אתר הדיור החלופי, ואנו מקווים שהדברים ייעשו בנועם הליכות", אמר.

ביומיים הקרובים צפוי פינוי המתנחלים ממגרון, לאחר שבית המשפט קבע שיש לעשות כן. הם צפויים לעבור לגור בגבעת היקב, המרוחקת כקילומטר וחצי מן האתר בו הם גרים כיום.

נזכיר כי בערב שבת העביר המטה המשותף קריאה לחיילים לסרב פקודה במקרה והפינוי יחל מיד לאחר השבת.

"בעבר באירועים מעין אלו הטעו את החיילים ורכזי הבטחון של היישובים בתואנה של ארועים ביטחוניים וכוננות מבצעית, והכוחות הגיעו לשטח תוך חילול שבת המוני. אנו פונים אליכם, היו עירניים להקפצות מיוחדות במהלך השבת הזו, כידוע לכם, חילול שבת שאינו לצורך מבצעי אסור גם על פי פקודות מטכ"ל. במידה ותדרשו לחלל את השבת סרבו פקודה ואמרו כי הדבר מעוגן גם בחוקי מטכ"ל. סרבו לעלות לאוטובוסים או לארגן ציוד. היו זקופי קומה ובעלי ראש מורם", הייתה ההוראה. אך בסופו של דבר עברה השבת בשקט בבסיסי צה"ל.

ביום שלישי הקרוב צפויה הסערה בשטח עצמו, לאחר שהמתנחלים כבר הבהירו כי לא יתפנו מרצון עד לקיום הדיון ביום שלישי בעתירה אותה הגישו לבג"ץ. כוחות הביטחון, מצידם, נערכים לפינוי.

לדברי השר משה (בוגי) יעלון: "מן הראוי שהמשפחות שמתגוררות בבתים שאינם נשואי העתירה, היו כבר מתפנות מרצונן ברגע שהוכנו המבנים בגבעת היקב. זה כבר היה צריך להתבצע החל מה-22 באוגוסט, כפי שהודענו לבית המשפט, אך הנהגת התושבים החליטה להמתין עד לפסיקת בג"ץ, והדיון נקבע לתאריך ה-28 באוגוסט".

לדבריו, הרוב המכריע של התושבים כן יתפנו מרצון, אך יתכן שחלק מהם לא יעשו זאת וימתינו "לפינוי כמו שקי תפוחי אדמה, כפי שהם מכנים זאת, כלומר בהתנגדות פסיבית. צריך להיערך לאפשרות שגורמים נוספים יתערבו כדי שזה יגיע להתנגדות משמעותית יותר". יעלון הבהיר כי במקרה שכזה ההסכם של התושבים מול המדינה, אותו ערך עבורם השר בני בגין, לא יהיה תקף.

בתגובה לדברים אמר יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ יעקב כ"ץ (כצל'ה) כי "התעמרותה של ממשלת הליכוד במתיישבי יו"ש פורצת גבולות מוסריים חדשים ולחברי הליכוד נאמני א"י אין כל השפעה על מהלכיה. הציבור מבין שאל לו לתלות שוב את יהבו במי שהכריז על 2 מדינות לשני עמים, הקפיא את ההתיישבות, הורס את שכונת האולפנה ואת מגרון".

לדברי כצל'ה, "בבחירות ההולכות וקריבות יצטרך הציבור להחליט האם יתן את קולו שוב למי שלא פתר אחרי 7 שנים את בעיות עקורי גוש קטיף, וגם משליך משפחות חדשות לרחוב, או יתן את קולו לרשימה המאוחדת של האיחוד הלאומי והבית היהודי, המהווה אלטרנטיבה שפויה ומוסרית לאכזריות והתעמרות הליכוד".

במערכת הביטחון נערכים כמובן לכל תרחיש. מחד, ממשיכים במאמצי השכנוע כאשר במהלך היום הקרוב ימשיכו להעביר מסרים להתפנות מרצון תוך מעבר לגבעת היקב הסמוכה, יחד עם זה נערכים גם לפינוי שונה ואלים יותר.
מגרון פינוי מתנחלים בנימין נתניהו בוגי משה יעלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד