כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

סוריה: 440 הרוגים ביום • דיווח: סגן הנשיא לא ערק

מרחץ דמים בסוריה: פעילי זכויות אדם מדווחים על 440 אזרחים הרוגים במהלך השבת • דיווחים: סגן הנשיא פארוק א-שרע נצפה בדמשק, וככל הנראה לא ערק לירדן

כוחותיו של אסאד
כוחותיו של אסאד

סגן נשיא סוריה, פארוק א-שרע, הופיע בשעות הצהריים בפומבי, והזים את גל השמועות לפיהן ערק לשורות המורדים נגד שלטונו של בשאר אסד ומצא מקלט עם משפחתו בירדן. הפעם האחרונה בה נראה א-שרע בפומבי הייתה בהלווית בכירי השלטון הסורי בחודש שעבר.

כתב של סוכנות הידיעות AP דיווח כי ראה את א-שרע יוצא ממכוניתו בדרך לפגישה במשרדו בדמשק, שם הוא נפגש עם יושב ראש ועדת החוץ והביטחון של הפרלמנט האיראני, אלאדין בורוג'רדי. כתבים שהמתינו מחוץ למשרדו של א-שרע אמרו כי הוא היה בעל הבעה רצינית וסירב לשוחח עם כלי התקשורת.

בסוף השבוע דיווחה רשת 'אל-ערבייה' מפי גורמים באופוזיציה, כי א-שרע עזב את סוריה ונמצא כבר כמה ימים בירדן. בהצהרה של צבא סוריה החופשי נאמר כי א-רשע עזב את סוריה לפני כשבוע. עם זאת, סוריה הכחישה את הטענות, וסוכנות הידיעות הממלכתית ציטטה את דוברו של א-שרע שאמר כי סגן הנשיא עדיין נמצא במדינה.

גם בירדן הכחישו את הדיווחים. מקורות ירדניים ממשלתיים הכחישו לעיתון הסעודי א-ריאד כי סגן הנשיא הסורי, פארוק א-שרע, נכנס לירדן. בשיחה עם העיתון 'א-שרק אל-אווסט', אמר דובר ממשלת ירדן: "א-שרע לא נמצא בירדן. במהלך החודש האחרון הכחשתי את הדיווח הזה יותר משש פעמים".

בתוך כך, אתמול נרשם במדינה היום המדמם ביותר ב-17 חודשי העימות: ארגון פעילי זכויות אדם דיווח כי אנשיו של הנשיא הסורי הרגו אתמול (שבת) לא פחות מ-440 בני אדם ברחבי סוריה, מתוכם 200 בדראיה, פרבר של דמשק. עשרות מההרוגים הם נשים וילדים.
סוריה מורדים אסאד פארוק א-שרע הרוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד