כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בני 12 ו-13 חשודים שיידו בקבוק תבערה

הילדים, תושבי בת עין, חשודים במעורבות בהשלכת בקבוק תבערה על מונית פלסטינית, ובפציעת 6 בני משפחה, אחד מהם קשה • תושבים: "ערבים גם משליכים שם"

העצורים. צילום: פלאש90
העצורים. צילום: פלאש90

שלושה נערים, בני 12-13, תושבי היישוב בת עין שבגוש עציון, נעצרו היום בחשד למעורבות בהשלכת בקבוק תבערה לפני שבוע וחצי בגוש עציון, כך מדווחת עמותת 'חננו'.

כזכור, לפני כשבוע וחצי הושלך בקבוק תבערה לעבר מונית ערבית שנסעה בכביש 60, בקטע שבין כפר עציון לגבעות. המונית התלקחה ועלתה באש, ונוסעיה נפגעו ופונו לבית החולים.

שניים מבני המשפחה נפצעו באורח קשה, אחד באופן בינוני ושלושה נוספים נפצעו באורח קל. עדי ראיה טענו כי משליכי בקבוק התבערה נמלטו לעבר היישוב.

היום (א) נעצרו שלושה ילדים בגילאים 12-13 בחשד למעורבות בזריקת הבקבוק תבערה.

אחד הילדים נעצר בביתו בבת עין, ואילו השניים האחרים נעצרו בישיבה בה הם לומדים בירושלים. השלושה נלקחו לימ"ר ש"י במעלה אדומים ושם נחקרו אודות מעורבותם.

בלילה שאחר השלכת בקבוק התבערה פשטו כוחות שב"כ ויס"מ על בתיהם של מספר ילדים תושבי בת עין, וערכו להם שיחות אזהרה בנושא, אך איש לא נעצר באותו הלילה.

במהלך השבוע שעבר נעצר נער תושב בת עין. להורי הנער נאמר כי הוא עצור בחשד למעורבות באירוע. על אף הכחשת המשטרה כי זו העילה למעצרו. סיפר הנער שאכן נחקר גם על כך. הנער הוחזק מספר שעות בחקירה ולאחר מכן שוחרר ללא כל הגבלה.

ממשטרת מרחב ש"י נמסר כי במהלך היום נעצרו 3 קטינים בגילאים 12-13, תושבי בת עין, החשודים במעורבות בזריקת הבקבוק תבערה לעבר מונית פלסטינית לפני כשבועיים.

תושבי האזור היהודים מציינים כי באזור בו קרה האירוע מושלכות אבנים על רכבי יהודים לעיתים קרובות, גם בקבוקי תבערה נגד יהודים הושלכו שם לא אחת. "הקביעה לפיה יהודים השליכו את הבקת"ב הינה פזיזה ולא אחראית בעליל", אומרים תושבים מהאזור.

שלושת העצורים מובאים כעת לבית משפט השלום בירושלים. המשטרה דורשת את הארכת מעצרם בכדי להמשיך את החקירה, את הנערים מייצג עו"ד דוד הלוי מטעם עמותת 'חננו'.

מעמותת 'חננו' נמסר: "בחודשים האחרונים היינו עדים לעשרות מעצרים וחקירות עם כותרות גדולות שהסתיימו בלא כלום תוך הפרת תנאיהם של העצורים בהם קטינים רבים. אנחנו מקווים כי המשטרה תשכיל הפעם לשמור על זכויות העצורים, בפרט שמדובר בילדים קטנים, ומעריכים שגם הפעם הפרשה תסתיים בלא כלום".

בתום דיון הארכת המעצר של 3 הקטינים הוחלט בהסכמה, על מעצר של כל הקטינים עד מחר, וכן מחר תוגש בקשה נוספת להאריך את מעצרם. הדיון בבית משפט השלום בירושלים צפוי להיות בשעות הבוקר.
בקבוק תבערה מונית בת עין חננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד